כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עמדו בדרישות

כך איפשר צבא אוקראינה ליהודים להגיע לאומן

לאחר שחילץ המונים מאפגניסטן הבוערת, העסקן החסידי הבינלאומי ממונסי שבניו יורק, סייע למתפללים שהגיעו לראש השנה לאוקראינה המופגזת | הארגון הצטייד בחודשים האחרונים בעשרות אמבולנסים שמסתובבים ברחבי אוקראינה ומחלצים אנשים, חלקם לערים אחרות, חלקם מחוץ לאוקראינה

כך איפשר צבא אוקראינה ליהודים להגיע לאומן
מערך האמבולנסים צילום: באדיבות המצלם

ארגון 'צדק' מארצות הברית שבראשו עומד העסקן החסידי הנודע, ר' משה מורגרטן, חסיד סקווירא ממונסי, מי שפעל לחלץ אזרחים רבים מציפורני הטליבאן באפגניסטן לאחר נסיגת ארצות הברית מהמדינה, ומי שאחראי לחוק שעבר בארה"ב על שחרור מוקדם של אסירים שנשפטו על עבירות צווארון לבן, מהלך שהוציא לחופש עשרות חרדים מהכלא שקיבלו עונשי מאסר ארוכים על העלמת מס, פעל לפני ראש השנה לסייע למתפללים שהגיעו לאומן, כאשר רק אתמול אישר צבא אוקראינה לפרסם את שיתוף הפעולה.

מעל 1750 איש קיבלו מענה וסיוע רפואי במרפאת אומן הממוקמת במתחם הקלויז' בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב זצ"ל במהלך מבצע אבטחת שלומם של חסידי ברסלב שהגיעו לעיר אומן שבאוקראינה לרגל ראש השנה. מעבר לאמבולנסים ששירתו את מרפאת אומן, בחצר הקלויז'. 30 אמבולנסים של ארגון ״צדק״ עמדו הכן למקרה אר״ן (אירוע רב נפגעים) כדרישת השלטונות עם צוות רופאים מקומיים אשר עמדו מוכנים על כל צרה שלא תבוא.

ממנהלי המרפאה נמסר לאחר שהכל הסתיים בשלום בחסדי שמים כי: "במהלך החג פונו שני מטופלים לבית חולים באודסה באמבולנסים של איחוד הצלה. בערב החג חמישה מטופלים פונו לבתי החולים בקייב להמשך טיפול.

ישראל קליין מנהל המערך הלוגיסטי של המרפאה הוסיף: "צוותי הרפואה במרפאת אומן (רופאים - פרמדיקים וחובשים) יישארו בכוננות וזמינות גם בימים הקרובים למתן מענה מהיר ומיידי בכל מקרה חירום".

הלל כהן ממרפאת אומן פנה לארגון ״צדק״ שבתחילת המלחמה התרים עשרות אמבולנסים לצרכי הקהילות היהודיות עבור חילוץ זקנים חולים יהודיים מרחבי אוקראינה, רבי משה מורגרטן מנכ״ל ארגון ״צדק״ נעתר לבקשה, ודאג שהאמבולנסים יעמדו הכן באומן, חיילי צבא אוקראינה קיבלו את המפתחות ונערכו למקרה אר״ן. במקביל, כ-60 רופאים מרחבי אוקראינה התארחו בסמוך לקיבוץ הגדול והמתינו למקרה פינוי המוני חלילה.

הלל כהן מנהל ״מרפאת אומן״ הודה בסיום המבצע לרב משה מורגרטן על העזרה הגדולה שבזכות הירתמותו התקיים הקיבוץ למרות המלחמה באוקראינה, הוא שיבח את תורמי האמבולנסים בכלל ובפרט את תורמי חלק הארי של האמבולנסים "קהל צמח דוד חסידי סקווירא" ומסר תודה אישית לנגידים השותפים ר' משה יצחק עספארמס, ר' יחזקאל דוד ברקוביץ, ר׳ יואל זופניק, וכל אלו שתרמו בעילום שם, על תמיכתם בארגון ״צדק״ בפרוייקט הענק. בשמו ובשמם של כל חסידי ברסלב הודה להם על הקידוש השם הענק שעשו בתרומת האמבולנסים לאוקראינה ובפרט לעסקן קותי גלאנץ מאומן העומד על המערך העצום הזה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי צבא אוקראינה דרש להעמיד עשרות אמבולנסים לכל צרה שלא תבוא, אחרת הם לא היו מאפשרים את הגעת המתפללים, על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', גם צבא אוקראינה נעזר באמבולנסים הללו. הארגון עובד צמוד עם הרשויות המקומיות, כולל הצבא, ומסייע בכל הדרוש. הפעילות מתקיימת 24 שעות ביממה.

יש לציין כי הרב מורגרטן יו"ר ארגון 'צדק' יחד עם חב"ד בראשות הרב לירון אדרי, מקהילת 'קריבוי רוג' וחסידות ברסלב משתפים פעולה בצורה מעוררת השתאות.

אמבולנסים מלחמת אוקראינה רוסיה אומן משה מורגרטן צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד