כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המלחמה ב'הדתה'

תמנון רב זרועות: כך מתבצעת פעילות גרמנית בישראל נגד חינוך חרדי

בשנים האחרונות פועלות קרנות מפלגתיות פוליטיות גרמניות בישראל, באמצעות מימון ארגונים מהשמאל הקיצוני, במטרה להחליש את הזהות היהודית והחינוך ליהדות. ארגון 'אם תרצו': ''הציבור החרדי ונציגיו חייבים להתעורר בהקדם ולדחות בשאט נפש כל שת"פ עם ארגוני החתרנות"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשנת 2017 הוציא 'מרכז מולד להתחדשות הדמוקרטיה' את מחקר 'עושים נפשות – כיצד השתלט הימין הדתי על החינוך לערכים בבתי הספר הממלכתיים'. בפרסום זה התוודע הציבור הישראלי לראשונה למושג 'הדתה'. על העטיפה האחורית נכתב כך: ''פרסום זה הופק בתמיכת הנציגות בישראל של קרן רוזה לוקסמבורג באמצעות מימון המתקבל מהמשרד הפדרלי הגרמני לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח''. הקרן העבירה 52,653 ש''ח באותה השנה לארגון מולד.

בדו''ח חדש של תנועת 'אם תרצו', נחשף גם כי בשנים 2018, 2019 ו-2020 (שתי האחרונות – שנות בחירות) הועברו בסך הכל 290 אלף ש''ח מקרן היינריך בל בישראל לארגון שמאל קיצוני ישראלי – הארגון שמנהל מאבק כאמור 'בהדתה'. קרן היינריך בל, גם היא קרן פוליטית מפלגתית גרמנית המייצגת את מפלגת הירוקים הקיצונית.

כעת מסתמן כי הארגון הישראלי מצטרף למלחמה נגד החרדים. עם עליית נושא לימוד הליבה לכותרות, הוציא הארגון שני פרסומים נגד החינוך החרדי, תחת הכותרת ''מה באמת הבעיה בחינוך החרדי'', ו-''הקרב על לימודי הליבה''.

בשנים 2017-2021 קיבל הארגון 457 אלף ש''ח מהקרנות הגרמניות 'היינריך בל' וקרן 'רוזה לוקסמבורג'. הקרנות הללו מוגדרות כחברות זרות לתועלת הציבור – ''חל''צ''. אך לפי בדיקת אגף המחקר של תנועת אם תרצו, הקרנות הללו הפרו לכאורה מספר חוקים ישראליים:

א. הפרת חוק העמותות: הן לא מגישות דוחות רבעוניים על תרומות של ישויות מדיניות זרות.
ב. הן לא פרסמו באתר האינטרנט שלהן שעיקר המימון שלהן מישויות מדיניות זרות.
ג. הן לא מציינות בפרסומי החברה באופן בולט את היותם נתמכים אשר עיקר ממונם מישויות מדיניות זרות
ד. הפרה של סעיף 5(א) לחוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה.

בנוסף, חלק מהקרנות הפרו לכאורה חוקים נוספים:

- קרן היינריך בל לא הגיש דוחות כספיים החל משנת 2010 כנדרש לפי חוק העמותות.

- בתיק החל"צ של קרן רוזה לוקסמבורג מצויינים ליקויים רבים שחוזרים לאורך שנים למשל: חברי ועדת הביקורת קיבלו שכר וכן חברי דירקטוריון קיבלו שכר עבור שירותים שלא כדירקטור בניגוד לחוק. אי הגשת דוחות וכן הגשת דוחות לא תקינים לאורך שנים.

מתן פלג, יו''ר תנועת 'אם תרצו', ומחבר הספר 'מדינה למכירה' העוסק בחתרנות המדינית הזרה מסר בתגובה: ''הציבור החרדי ונציגיו חייבים להתעורר בהקדם ולדחות בשאט נפש כל שיתוף פעולה עם ארגוני החתרנות. הזהות היהודית של התלמידים החרדים בסכנה. בכל מקום בו נוגעים הארגונים הללו, נוצרת חתרנות ונוצרים נזקים אסטרטגיים. כך נגרם נזק חמור ללימודי התנ''ך עד כדי ביטול הבגרות בתנ''ך בעקבות המאבק נגד 'ההדתה'. כפי שאנו רואים כעת המגמה היא להילחם גם נגד הציבור החרדי באמצעות כסף גרמני. אנו קוראים לחברי הכנסת המייצגים את הציבור החרדי להורות ליועצת המשפטית לממשלה ולשר המשפטים לפעול לסגירת העמותות המפרות את החוק".

אם תרצו גרמניה ארגוני שמאל שמאל רדיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד