כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שומר מרחק

ליז טראס "יעצה" למלך צ'ארלס להתרחק מפסגת שינויי האקלים

למרות תוכניותיו של המלך החדש לשאת נאום חשוב בפני מנהיגי העולם בפסגת האקלים, נושא שקרוב ללבו. ארמון בקינגהאם הודיע כי המלך, שהפך להיות הריבון עם מותה של אימו המלכה אליזבת', לא יגיע למצרים לכנס שייערך במדינה בנובמבר הקרוב

ליז טראס "יעצה" למלך צ'ארלס להתרחק מפסגת שינויי האקלים
המלך צ'ארלס השלישי צילום: The Royal family

המלך צ'ארלס ביטל את התוכניות להשתתף בפסגה גדולה לשינויי אקלים בחודש הבא בשארם א-שייח במצרים, לאחר שליז טראס המליצה לו להתרחק, כך נטען בבריטניה. על פי הדיווחים, המלך החדש, פעיל סביבתי ותיק, ביטל את התוכניות לנאום בפגישת COP27 במצרים לאחר שראש הממשלה התנגדה.

מקורות בארמון בקינגהאם אישרו ל'דיילי מייל' שצ'ארלס לא השתתף יותר באירוע שאליו תכנן להגיע כשהיה נסיך ויילס. אבל המקורות התעקשו שהוא לא קיבל הוראה להתרחק על ידי ראש הממשלה והדגישו במקום זאת שהוא ביקש את עצתה של ראש הממשלה. הם אמרו שההחלטה של ​​המלך לא להשתתף הייתה פה אחד. הם גם אמרו שזהו הסימן הראשון לכך שצ'ארלס אימץ את תפקידו החדש כמלך, לאחר שהוא ציין שהוא יפרוש מחלק ניכר מעבודת הקמפיין שלו בנוגע לאקלים כעת כשהוא משמש כמלך.

מקור אמר לעיתון: "זה לא תלוי במשרד החוץ ולא בראש הממשלה, איננו מגיבים על פגישות פרטיות בין המלך לראש הממשלה". מקורות נוספים דחו את הדיווחים לפיהן גב' טראס אמרה למלך לא להגיע, ואמרו שהארמון והממשלה "הסכימו במשותף שאולי יהיו אפשרויות מתאימות יותר" לביקור מדיני ראשון של צ'ארלס, והוסיפו: "הרעיון שראש הממשלה יכול להורות למלך מה לעשות. לעשות זה מגוחך".

על פי הדיווחים, צ'ארלס עדיין היה נחוש להשפיע על הפסגה. מקורב בכיר בארמון אמר: "רק בגלל שהוא לא נוכח פיזית, זה לא אומר שהוד מלכותו לא ימצא דרכים אחרות לתמוך בזה".

המלך צארלס ליז טראס מצרים ועידת האקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד