כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רוצחים ללא גבולות

פיצוץ בבית הספר: לפחות 38 נהרגו רובם ילדות

בפיגוע התאבדות במרכז חינוך בבירת אפגניסטן נהרגו עשרות ילדות. לפחות 85 נוספים נפצעו רובם ילדים, במרכז החינוך במערב קאבול. אף ארגון לא לקח אחריות לפיגוע במרכז שבו התאספו צעירים כדי לגשת לבחינה באוניברסיטה

פיצוץ בבית הספר: לפחות 38 נהרגו רובם ילדות
הרס וגופות במקום צילום: צילום מסך

מניין ההרוגים מפיגוע התאבדות במרכז חינוך בבירת אפגניסטן עלה ל-38, רובם ילדות, כך על פי נציגות האו"ם במדינה, לפחות 85 נוספים נפצעו ביום שישי במרכז החינוך קאג' בדשט-א-ברצ'י, ביתה של קהילה גדולה של שבט הזארה במערב קאבול. "רוב הנפגעים הם נערות ונשים צעירות" מסרה נציגות האו"ם.

לא היו אמבולנסים במקום בעקבות הפיצוץ. "גופות מרוסקות נלקחו למסגד סמוך, וקורבנות אחרים הועברו לבתי חולים עם מריצות וכלי רכב פרטיים על ידי המקומיים. המקום היה עמוס ב-300 עד 400 סטודנטים - בנות ובנים שניגשו למבחני הכניסה לאוניברסיטה - המרכז הותקף על ידי מחבל מתאבד.

אף ארגון לא לקח אחריות לפיגוע, שהתרחש במתחם לנשים ונערות במרכז שבו התאספו צעירים כדי לגשת לבחינה לאוניברסיטה. עם זאת, שלוחת דאעש המקומית, יריבה של הטליבאן, לקחה אחריות על התקפות דומות על מרכזי חינוך בשנים האחרונות, כולל פיגוע התאבדות במרכז חינוך באותה שכונה שבה נהרגו 24 ב-2020. לפחות 85 בני אדם נהרגו גם בהתקפה נוספת ליד בית ספר בדשט-א-ברצ'י במאי 2021.

מועצת הפליטים הנורבגית גינתה את המתקפה, וקראה לרשויות הטאליבן לנקוט בצעדים על מנת להבטיח שמרכזי יהיו חינוך מוגנים. "מרכז חינוך מלא בנוער שמתכונן למבחנים צריך להיות מקום לשמחה והתרגשות - לעולם לא לשטוף בדם ובאימה", אמר ניל טרנר, מנהל המדינה של מועצת הפליטים הנורבגית באפגניסטן, בהצהרה.

אפגניסטן דאע דאעש טאליבן הרוגים ופצועים פיגוע התאבדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד