כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תומכי פוטין

מיליציה ניאו-נאצית מסיתה לעינויים ורצח של אוקראינים

כוח "רוסיץ'" הלוחם המקושר לקבוצת וגנר הידועה לשמצה, ממליץ ללוחמיו לא לדווח למפקדים הרוסים על לכידתם של אוקראינים אלא להוציאם להורג. "פעולות אנשי רוסיץ' במלחמה מדגימות את הבולטות המדאיגה של קבוצות ניאו-נאציות שמבצעות זוועות בשם הקרמלין"

מיליציה ניאו-נאצית מסיתה לעינויים ורצח של אוקראינים
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה צילום: Pixabay

קבוצה ניאו-נאצית פרו-קרמלין הפעילה באוקראינה מסיתה לבצע זוועות נגד שבויי מלחמה ודוגלת במפורש בעינויים של שבויים כולל "הסרת חלקי גופות". "כוח המשימה "רוסיץ" נלחם באוקראינה מטעם הקרמלין ומקושר לקבוצת שכירי החרב הידועה לשמצה קבוצת "וגנר" הצבא הפרטי של פוטין.

הודעה בערוץ הטלגרם של "רוסיץ" שנשלחה ב-22 בספטמבר דוגלת ב"השמדת אסירים במקום". אדם האדלי, מנהל ארגון Tech Against Terrorism קבוצה נגד טרור בלונדון הנתמכת על ידי האו"ם פרסמה, כי: "רוסיץ', קבוצה ניאו-נאצית גלויה הפועלת בסבירות גבוהה מטעם הקרמלין, מקדמת ביצוע פשעי מלחמה, למרות טענותיו של פוטין, פעולות אנשי רוסיץ' במלחמה מדגימות את הבולטות המדאיגה של קבוצות ניאו-נאציות שמבצעות זוועות בשם הקרמלין", כך מדווח ה'גארדיאן' הבריטי.

לוחמי רוסיץ', ידועים באכזריותם בסוריה ובמלחמה ב-2014 אז כבשה רוסיה את קרים, הם נצפו באזור דונבאס, חרסון ובאזור חרקוב. משרד האוצר האמריקאי הודיע ​​ב-15 בספטמבר כי הוא נוקט באמצעים כלכליים נגד רוסיץ, לאחר שקישר אותה לקבוצת וגנר. הוא תיאר את רוסיץ' כ"קבוצה חצי-צבאית ניאו-נאצית שהשתתפה בלחימה לצד צבא רוסיה באוקראינה".

אדם האדלי אמר: "אנו מעודדים מאוד דמוקרטיות אחרות לשקול הפעלת סנקציות משמעותיות נגד רוסיץ' ולבחון האם ראוי להגדיר את רוסיץ' או קבוצת וגנר כארגון טרור, אנו מאמינים כי הגבלות רחבות יותר על רוסיץ' יפחיתו באופן כמעט משמעותי את יכולתם לתאם התקפות, לגייס חמושים ולהפיץ תעמולה באמצעות האינטרנט ואפליקציות הודעות".

הפוסט של הקבוצה בטלגרם מכיל הנחיות ספציפיות ומפורטות לעוקבי הערוץ בנושא "סילוק שבויי מלחמה מהכוחות המזוינים של אוקראינה". נקודות המפתח שלה כוללות גם הנחיות מפורשות לרצוח שבויים לאחר חקירה ומעודדת לאלץ את משפחות השבויים שנרצחו לשלם לרוסיץ' עבור גופות יקיריהם. הפוסט קורא לא לדווח לפיקוד הרוסי על לכידת אוקראינים, ואם יש לדווח, יש לציין שהשבוי כבר פצוע או גוסס.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה ולדימיר פוטין כח וגנר ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד