כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התערבות זרה

ברקע הבחירות לכנסת: הזעם של נתניהו על ביידן

יו"ר הליכוד נתניהו זועם על ממשל ביידן שלדבריו בוחש בבחירות בישראל ומתערב בשני נושאים שלא ברור אם הם משפיעים על התוצאות, אבל יקשו עליו לתפקד כראש ממשלה במידה וינצח

ברקע הבחירות לכנסת: הזעם של נתניהו על ביידן
ביידן ונתניהו צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שנלחם בעוז בחודש שנותר עד הבחירות כדי לחזור לשלטון, נתקל בכוחות חיצוניים שמנסים לדבריו לסכל את חזרתו כמה שהוא רועה התערבות זרה בבחירות בישראל.

לפי הדיווח של הכתב הפוליטי מיכאל שמש ב'כאן', נתניהו זועם על ההתנהלות האמריקנית וממשלו של הנשיא ג'ו ביידן שבשבעות האחרונים בוחש בבחירות בישראל כשהוא נוטה לצידו של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד. בעיני נתניהו ההתערבות מתבטאת בשני נושאים. האחד, המשא ומתן המואץ תוך כדי הבחירות להשגת ההסכם הימי עם לבנון.

והשני זו הביקורת האמריקנית נגד מינויו של איתמר בן גביר לשר בממשלה הבאה. יו"ר 'הליכוד' שההתערבות הזו נועדה לפגוע בו ולהשפיע על תוצאות הבחירות.

ביידן עם נתניהו בביקורו בישראל.

דבריו של נתניהו לפיהם הוא לא מתכוון לכבד הסכם של ממשלת ישראל עם לבנון, מעבירה מסר לביידן שללפיד אין את המנדט לחתור להסכם שכזה בתקופת ממשלת מעבר שאין לה רוב בציבור ולא קיבלה את אמון הציבור.

כזכור כפי שדווח במוצ"ש ב'וואלה', הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז הזהיר את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי אם ישלב את ח"כ איתמר בן גביר בממשלה עתידית יהיו לכך השלכות שליליות על היחסים בין ארצות הברית לישראל - כך לפי שני מקורות אמריקנים שנכחו בפגישה בין השניים.

ג'ו ביידן בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25 התערבות איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד