כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"נבחר ציבור אינו הפקר"

ראש העיר תבע את חבר המועצה וזכה במלוא הסכום

ראש העיר רעננה תבע דיבה חבר מועצה שפגע בשמו הטוב וטען כי נטל לכיסו הפרטי כספי ציבור וזכה במלוא סכום התביעה שדרש | ראש העיר: "למילים יש כח ושמו הטוב של נבחר ציבור אינו הפקר. מי שמפרסם דיבה, צריך לדעת שיישא במלוא האחריות"

ראש העיר תבע את חבר המועצה וזכה במלוא הסכום
ראש העיר רעננה, חיים ברוידא צילום: מתוך פייסבוק

בית משפט השלום בכפר סבא חייב חבר מועצת העיר רעננה רחמים שלום, המשנה לראש העיר, לשלם לראש העיר, חיים ברוידא כ-165,000 שקל לאחר שהאחרון תבע אותו תביעת דיבה. ראש העיר דרש את הסכום הזה ובית המשפט פסק לטובתו את מלוא הסכום.

פסק הדין החריג מגיע לאחר שבמשך חודשים התחמק הנתבע רחמים שלום מלהשיב לבית המשפט ולהגיש הסבר כלשהו באשר לדברים שאותם כתב בדף הפייסבוק שלו נגד ראש העיר ובגינם נתבע על ידו דיבה.

באחת התגובות בפייסבוק הפיץ שלום טענה לפיה ברוידא שלשל כביכול לכיסו הפרטי כספי ציבור. ראש העיר הכחיש כמובן את הדברים מיידית וטען כי מדובר בטענה זדונית ושקרית שנועדה כדי לפגוע בשמו הטוב וגם איים על רחמים כי יתבע אותו בגין לשון הרע והוצאת דיבה.

חיים ברוידא, ראש העיר | מתוך פייסבוק. 

אולם חבר המועצה התעלם מהתביעה ולא הגיש כתב הגנה, בשל כך פסק בית המשפט את מלוא סכום התביעה שאותו דרש ראש העיר חיים ברוידא.

חיים ברוידא, ראש העיר רעננה התייחס לפסק הדין המהדהד ואמר: "אני מאמין שאין אדם החסין ממידת שיפוט. אך למילים יש כח ושמו הטוב של נבחר ציבור אינו הפקר. מי שמפרסם דיבה, צריך לדעת שיישא במלוא האחריות ולא יוכל עוד להסתתר מאחורי המקלדת".

"כבוד השופט איתי רגב פסק כי על חבר המועצה רחמים שלום, לשלם לי את מלוא סכום תביעת הדיבה שהגשתי נגדו, כ-148.000 שקלים, בגין הפצת מידע שקרי שפירסם ברשת חברתית. בנוסף חייב בית המשפט את רחמים שלום בתשלום שכר טרחת עורך דין בסך כ-17.000 שקלים. אני שוב קורא לכל אחת ואחד, לקיים בתוכינו שיח הגון, ראוי לא שקרי ולא מבזה".

תביעת דיבה רעננה חיים ברוידא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד