י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"הוחלט להפחית את מינוני תרופות ההרדמה"

עולם התורה ממשיך לעקוב בדאגה אחר מצבו הקשה של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה • בבוקר מסרו הרופאים כי הטיפול יימשך לעת עתה ללא שינוי • "מצבו של הרב עובדיה יוסף קשה עד קשה מאוד, אך יציב. הסיכוי לשיפור משמעותי - קטן" • בימים הקרובים יופחת מינון תרופות ההרדמה • ומי ימסור את השיעור הקבוע במוצאי שבת?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בתום ישיבת התייעצות של צוות הרופאים המטפל ברב חיים עובדיה יוסף, שנערכה הבוקר, "נבחנו ונבדקו כל הנושאים לטיפול ברב והוחלט להמשיך בדרך הטיפול כפי שהתקיימה עד היום, עם שינויים קלים, לפי תוצאות הבדיקות שהתקבלו", כך מסרה בצהרים דוברת בית החולים 'הדסה'.

לפי ההודעה, "בישיבה הוחלט להפחית את מינוני תרופות ההרדמה ותוצאות השינויים יבחנו בימים הקרובים".

במוצ"ש ימסור בנו של הגר"ע, הראשל"צ הגר"י יוסף, את השיעור השבועי המועבר בלווין מבית המדרש ברחוב הקבלן 45. לאחר השיעור תתקיים תפילת רבים לרפואתו של רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה.

הבוקר עדכן פרופסור דן גילון, כי במהלך הלילה לא חל שינוי במצבו של בגרח"ע יוסף. "הלילה האחרון עבר ללא שינוי. מצבו של הרב יציב אך קשה עד קשה מאוד", אמר פרופסור גילון. "במהלך הבוקר נדון מחדש במצבו כדי לראות איך ממשיכים בטיפול".

עם צאת החג נמסר מבית החולים כי לא חל שינוי במצבו של הגר"ע יוסף, המוסיף להיות קשה אך יציב.

פרופ' דן גילון, המטפל בגר"ע, אמר בתדרוך לעיתונאים לאחר צאת החג: "הרב עבר את החג ללא שינוי משמעותי. מצבו ניתן להגדרה כקשה עד קשה מאוד, אבל בסך הכל יציב. הסיכוי לשיפור משמעותי - קטן.

"עם שילוב המחלות שיש לרב, והגיל, והתוספות לבעיות שהיו בתחילת השבוע - סכנה תמיד יש ברקע ולא רחוק. אנחנו משתדלים להילחם בכל מרכיב במצב הלא טוב".

לצד מיטתו, שהו במהלך כל החג ארבעת בניו, בנותיו, חבר הכנסת אריה דרעי ועוזר הגר"ע - צבי חקק. ח"כ אלי ישי הלך ברגל לאחר סעודת החג אל בית החולים ונותר שם עד לצאת החג.

ח"כ ישי מספר: "המצב יציב. גם היום עשו דיאליזה. יש מחשבה לשתול קוצב לב קבוע, ביום ראשון הקרוב, אך הכל תלוי במצב עד אז".

בכל בתי הכנסת, ובבתי המדרש של החצרות החסידיות, ערכו היום 'מי שברך' והתפללו לרפואתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ע יוסף.

בערב החג הוחלף קוצב הלב בקוצב זמני אחר. דוברת הדסה מסרה: "בתום התייעצות מקיפה שקיימו הבוקר צוות הרופאים המטפלים ברב חיים עובדיה יוסף הוחלט לא להשתיל קוצב לב קבוע, אלא להחליף את הקוצב הזמני, בקוצב זמני אחר.

"החלפת הקוצב התקיימה במחלקה הקרדיאולוגית, בתום ההליך חזר הרב ליחידה לטיפול נמרץ במחלקה הפנימית בבית החולים להדסה עין כרם.

בנו, הראשל"צ הגר"י יוסף, אמר בעצרת תפילה בישיבת 'אור החיים': "הרופאים אמרו לי שהמצב קשה מאוד והסטטיסטיקה אומרת שלא יוצאים מזה, אבל אצלכם הדתיים יש תפילות ומקווים שיפעלו".

נמשכות התפילות לרפואת רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה.

עדכון אחרון: 27/09/13 שעה: 12:45

הרב עובדיה יוסף אשפוז מצב קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד