כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ישראלי נכנס לטול כרם ויישפט • סיכום אירועי החג

ישראלי נכנס לטול כרם ויועמד לדין • זוהה רוצח היהודי במילאנו, איטליה, לפני יום כיפור • סיכום כל אירועי החג

צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל



חורף בריא. סיכום אירועי שמחת תורה:

• בעת סיור בכביש 2, ראו מתנדבי משטרת תנועה ארצית שרון אדם מבוגר הולך בנתיב הנסיעה בכביש באיזור חבצלת לדרום, במקום בו אין כלל שוליים, תוך שהוא מסכן את חייו. המתנדבים עצרו והעלו את המבוגר, שנראה חולה ולא מתקשר, לניידת.

אחד מהמתנדבים, שהינו פרמדיק במקצועו, החל לטפל בו. מבירור עלה כי מדובר באדם חולה פסיכיאטרי אשר ברח מהוסטל. המתנדבים יצרו קשר עם ההוסטל והשיבו את המבוגר חזרה בשלום למקומו.

• אתמול (ליל החג), במהלך פעילות של משטרת התנועה הארצית חוף כנגד נהגים שיכורים, נתפס נהג שיכור תושב הצפון בן 37 שרשיונו פקע משנת 2004 ולחובתו שתי פסילות ביודעין מבית המשפט ושתי פסילות ממשרד רישוי. בחקירתו טען הנהג שהיה חייב לצאת לשתות כדי "לשכוח מהצרות...". הנהג נעצר ונכלא עד לדיון בעניינו בבית המשפט.

• ב-05:28 נמסר למד"א מרחב דן על צעיר שנדקר במהלך קטטה ברח' הקשת בת"א. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לביה"ח איכילוב צעיר כבן 28 במצב בינוני עם דקירות בפלג גופו העליון. הרקע ככל הנראה על רקע פלילי.

הדקור אינו משתף פעולה עם חוקריו. המשך חקירה במחוז יפת״ח. יליד 93 תושב ת״א נעצר על ידי מרחב יפתח בחשד למעורבותו באירוע. הרקע טרם ברור.

• עם צאת החג, טופלה ילדה כבת 7 ע״י כונני איחוד הצלה בקרית אתא לאחר שככל הנראה הוכשה ברגל על ידי נחש בחצר ביתה, פונתה בהכרה במצב יציב לבית חולים רמב״ם.

• סמוך לשעה 00:15 נמסר למד״א מרחב כרמל על תאונת דרכים בה ככל הנראה היה מעורב רוכב אופנוע בדרך יד לבנים בחיפה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד״א טיפל בנפגע כבן 17 ופינה אותו במצב קשה לבית החולים רמב״ם עם חבלות קשות בכל חלקי גופו.

נסיבות התאונה אינן ידועות.

• בשעה 12:35 נמסר למד"א מרחב גלבוע על אופנוע שהתנגש בעץ סמוך לכניסה למושב נעמה שבבקעה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשני רוכבי האופנוע ומסוק מד"א מפנה להדסה עין כרם צעיר כבן 21 במצב בינוני עד קשה עם חבלת חזה, בטן ושברים בגפיים, בהכרה, ופצוע נוסף במצב קל.

מדובר ב-2 צעירים ילידי 1992 מהכפר נחף שנסעו על אופנוע הונדה 1000 סמק התהפכו בתאונה עצמית הנהג פונה לפני דקותיים.

• היום (חג שמחת תורה) בשעות הצהריים, נכנס ישראלי תושב מרכז הארץ לטול כרם לצורך מפגש. עסקי כוחות הביטחון משטרה וצה"ל עמלו קשה לאתר אותו בשטח הפלסטיני אך לאחר מספר שעות אותר במרכז הארץ.

מחוז שי רואה בכניסת אזרחים ישראלים לשטח A עבירה חמורה והאירועים האחרונים רק מחזקים את הסכנה שבכניסה לאזורים פלסטינים שאסור להיכנס אליהם ע"פ חוק. כנגד האזרח שנכנס היום לטול כרם יפתחו הליכים משפטים וימוצה איתו הדין.

• בשעה 18:09 נמסר למד"א מרחב ירקון על 2 נערות שנפגעו מרכב, שככה"נ איבד שליטה ופגע בהן כשהמתינו סמוך לתחנת אוטובוס ברח' אחוזה ברעננה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח שניידר נערה כבת 15 במצב בינוני עם חשד לפגיעת ראש, ונערה בת 15 במצב קל עם חבלות קלות.

• סמוך ל-03:00 אירעה תאונה דרכים עצמית של נהג בשנות ה-20 שרכבו התהפך מסיבה שנבדקת בצומת המפלים (כביש 87 ) כתוצאה פונה במצב בינוני עד קשה. בוחני התנועה בודקים את נסיבות התאונה.

• ב-10:57 נמסר למד"א מרחב אשר על צעיר שידו נפגעה ככה"נ ממכונה בזמן שעבד במפעל בכרמיאל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים רמב"ם צעיר כבן 23 במצב בינוני-קשה עם פגיעה קשה מאוד ביד.

• בשעה 13:35 נמסר למד"א מרחב גלבוע על גבר שנמשה מהמים לאחר שטבע בבריכה בסחנה - גן השלושה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן קבעו את מותו של גבר כבן 50.

• משרד החוץ: "פעם נוספת, הנציבה העליונה לזכויות אדם של האו"ם, גב' פילאי, פרסמה באמצעות לשכת הדוברות שלה ב-24 בספטמבר 2013 הצהרה מוטה, לא מדויקת ומטעה, המבטאת את העמדה הרשמית הלוקה בצביעות של הנציבה כלפי ישראל".

"בדבריה, גב' פילאי שיקפה שוב את נטייתה האובססיבית להכפיש את ישראל, זאת באמצעות ייחוד חלק מהתדרוך לתקשורת לנושא, בעוד היא נכשלת ומתעלמת בדבריה ממעשי זוועה של ממש המתרחשים בעולם. לנציבה העליונה לזכויות אדם הוענק מנדט אשר אם היה נעשה בו שימוש הולם יכול היה לשנות תפיסות עולם ולמלא תפקיד חשוב בשיפור העולם בו אנו חיים".

"אפשר רק לדמיין כיצד היה משתנה גורלם של קורבנות הפרות זכויות אדם וכיצד האינטרסים שלהם היו מוגנים טוב יותר, אם גב' פילאי הייתה מקדישה ולו שבריר מזמנה בהגנה על זכויות אלה במקום עיסוק חוזר ונשנה בישראל.למרבה הצער, היא הופכת להיות "נציבה לנושא אחד".

• בהמשך לרצח היהודי מהקהילה הפרסית במילאנו שבאיטליה לפני יום כיפור, זוהה הרוצח שהספיק לברוח למצרים.

• חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' מסניף 'בני ברק' וכוחות כיבוי פעלו במהלך החג במספר אירועי שריפות בבני ברק, בליל החג פרצה שריפה בדירה שבבניין מגורים ברחוב עזרא מהמקום חולצו מספר לכודים, דיירי הבניין פונו עד להשתלטות על הדליקה, שעה קלה לאחר מכן פרצה שריפה בדירה ברחוב דמשק אליעזר ובדירה נוספת ברחוב הושע, כמו כן בבוקר החג פרצה שריפה בדירה בקומה רביעית ברחוב מימון בסמוך לישיבת אלכסנדר, ובשעות הצהריים פרצה שריפה בדירה ברחוב צפת. בכלל האירועים בחסדי שמים לא היו נפגעים בנפש.

סיכום אירועי שמחת תורה בשיתוף מוקד זק״א וקבוצת העיתונאים ׳רוטרניק׳.

החג סיכום טול כרם ישראלי שמחת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד