כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
באמתלת "הגיוס הרוסי"

מחפש מצביעים חדשים? ליברמן מבקש להרחיב סעיף הנכד לדור רביעי

אמש בישיבת הממשלה העלה שר האוצר ליברמן הצעה להרחיב את זכאי חוק השבות גם לדור רביעי "אפילו באופן זמני" בגלל גזירת הגיוס המרחפת על הרוסים | סעיף הנכד שגם כך הביא לכך שרוב מוחלט מהעולים הם גויים שעל פי הנתונים אף חוזרים לארצם עם סל קליטה נדיב

מחפש מצביעים חדשים? ליברמן מבקש להרחיב סעיף הנכד לדור רביעי
אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הגיוס ההמוני וצמצום היכולת לעלות מרוסיה, היום יתקיים דיון ראשון שיבחן האם להרחיב את "חוק השבות" לעולים מרוסיה - גם לדור רביעי. כך פרסם הבוקר (שני) העיתונאי עמיחי שטיין בכאן רשת ב.

כיום חוק השבות חל רק על דור שלישי, אך אמש במהלך ישיבת הממשלה העלה שר האוצר אביגדור ליברמן הצעה להרחיב את זכאי חוק השבות גם לדור רביעי "אפילו באופן זמני". ראש הממשלה יאיר לפיד השיב לו כי צריך לקיים דיון בעניין.

"סעיף הנכד" השנוי במחלוקת שנחקק ב-1970, ולפיו גם בנים, נכדים ובני הזוג של יהודים, זכאים לעלות לארץ, הביא לכך שבעשור האחרון 86% אחוז מהעולים לא מוגדרים כיהודים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בין השנים 2012 ל-2019, 52,337 עולים הגיעו מרוסיה, מהם רק 4% יהודים, ו-37,958 הגיעו מאוקראינה מהם רק 8% יהודים.

ברשתות החברתיות תקפו את הצעת השר ליברמן וגיחכו עליו שכנראה מאחר והוא עומד על אחוז החסימה הוא מבקש להביא עוד גויים מרוסיה שיקבלו סל קליטה וחופשה תמורת הצבעה למפלגתו ולאחר מכן ישובו לרוסיה, כמו אכן קרה בפרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

לפני כחצי שנה פורסם כי כ־5,600 זכאי חוק השבות מרוסיה שעלו לישראל במסגרת מבצע "חוזרים הביתה" המריאו בטיסות שמומנו על ידי ממשלת ישראל, קיבלו בעת נחיתתם מעטפה עם מזומנים ולאחר מכן נסעו במונית ששולמה על ידי משרד העלייה והקליטה לבית מלון - שאף הוא סובסד בצורה מלאה מכספי משלם המיסים הישראלי.

באותו בית מלון, בו רבים מהם שהו במשך כחודש, הם קיבלו שלוש ארוחות חמות ביום ושלל שירותים שהגיעו עד אליהם. מדובר בפריבילגיות שעולים רגילים לא זכאים להן כלל וכלל, כשלאותם עולים מרוסיה בוצעה "השוואת תנאים" לעולים הפליטים מאוקראינה המופגזת. תוך כמה שבועות הם קיבלו את הדרכון המיוחל, שאומנם תקף לשנה אחת בלבד, והינה, לאחר מכן, שליש מהם, כ־1,800 איש, חזרו לרוסיה.

 

חוק השבות קליטת עולים אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד