כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"יונח על שולחן הכנסת"

לפיד: "נתניהו לא ראה את ההסכם, קשה לו לפרגן"

רה"מ יאיר לפיד חזר ותקף את נתניהו שמתנגד לחתימה על ההסכם מול לבנון והבהיר כי "ישראל תקבל 100% ממאגר כריש" | גדעון סער טען הבוקר כי "אין כוונה להסתיר את ההסכם מהכנסת וכי כאשר הוא יסוכם, הוא יונח על שולחן הכנסת"

לפיד: "נתניהו לא ראה את ההסכם, קשה לו לפרגן"
בנימין נתניהו / יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה לאחר לאחר חשיפת פרטי ההסכם מול לבנון וההתכתשות הפומבית בין ראשי הממשלה לשעבר, שר המשפטים גדעון סער הודיע הבוקר (שני) כי אין כוונה להסתיר את ההסכם, שיוצג בכנסת. במכתב תגובה ששיגר לחברי הכנסת אורית סטרוק ויריב לוין, ציין סער המכהן גם כסגן ראש הממשלה כי "ככל שיוסכם הסכם כזה - הוא יונח על שולחן הכנסת".

רה"מ לפיד צייץ בטוויטר, בתגובה ליו"ר האופוזיציה: "קצת עובדות לנתניהו, פשוט כי הוא לא ראה את ההסכם - ישראל מקבלת 100% מצרכי הביטחון שלה, 100% ממאגר כריש ואפילו חלק מהרווחים של המאגר הלבנוני. אני מבין שכואב לכם שלא הצלחתם להשיג הסכם כזה, אבל זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה. אפשר לפרגן קצת לממשלה שעובדת ומביאה תוצאות לעם ישראל".

כזכור, אתמול בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ לפיד להסכם המסתמן, ואז נתניהו תקף ואמר: "יאיר לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לכם, אזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם".

"ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו", הוסיף נתניהו, "אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו. ב-1 בנובמבר נחזיר לישראל הנהגה חזקה, הנהגה מנוסה, שתשמור על הביטחון של כולנו".

בתגובה כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו, 10 שנים נכשלת בניסיון להביא את ההסכם הזה, לפחות אל תפגע באינטרסים הבטחוניים של ישראל ותסייע לחיזבאללה בהודעות חסרות אחריות".

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, דיוויד פרידמן, ביקר הלילה באופן חריף ביותר את הסכם המים הכלכליים בין ישראל ולבנון, שאותו מנהל ראש הממשלה יאיר לפיד. בציוץ טוויטר כתב פרידמן: "הקדשנו שנים בניסיון לתווך עסקה בין ישראל ללבנון על שדות הגז הימיים השנויים במחלוקת. היינו קרובים מאוד עם חלוקה מוצעת של 60-55% ללבנון ו-45-40% לישראל. איש לא דמיין אז שהתוצאה תהיה 100% ללבנון ו-0% לישראל. אשמח להבין איך הגענו לכאן".

גם הסנאטור הרפובליקני הוותיק, טד כרוז, אמר: "‏אני מוטרד מאוד מכך שפקידי ממשל ביידן לחצו על בעלת בריתנו ישראל למסור את שטחה לארגון הטרור חיזבאללה, שבשליטת איראן. זה נושא נוסף לחקירת הקונגרס הרפובליקני הבא".

יאיר לפיד בנימין נתניהו גבול לבנון הסכם פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד