ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
נלקח לו הקרדיט

דרמה במו"מ על ההסכם עם לבנון: ראש הצוות עזב במחאה

אודי אדירי, שעמד בראש צוות המשא ומתן התפטר, וגורמים במשרד ראש הממשלה מסרו כי הוא עזב לנוכח העובדה שמי שניהל את המגעים בפועל היה ראש המל"ל איל חולתא | מקורביו טוענים כי הוא פרש כי הוא מתנגד נחרצות להסכם

דרמה במו"מ על ההסכם עם לבנון: ראש הצוות עזב במחאה
אודי אדירי צילום: משרד האנרגיה

ההסכם העומד להיחתם מול לבנון על הגבול הימי נשאר בכותרת. הבוקר נחשף אודי אדירי, ראש צוות המו"מ הישראלי לשיחות הסכם הגז, עזב לפני שבוע את תפקידו. הוא קיבל את ההחלטה בעקבות יחסיו עם ראש המל"ל (המועצה לביטחון לאומי) איל חולתא.

על פי הדיווח של אבי בר-אלי ב-TheMarker, אדירי חש תסכול מכך שחולתא לקח לעצמו את כל הקרדיט אליו, נטל ממנו את כל הסמכויות ולמעשה, השאיר אותו מחוץ לתמונה.

במשרד ראש הממשלה מסרו היום (שני) כי אדירי התפטר נוכח העובדה כי מי שניהל את המגעים בפועל היה ראש המל"ל איל חולתא. כמו כן, לפי הגורמים, אדירי "עסק באנרגיה בלבד ולא מכיר את הצד הביטחוני והמדיני של ההסכם".

תגובת משרד האנרגיה: אודי אדירי, אשר שימש בשנתיים האחרונות כראש צוות המו״מ, ביקש משרת האנרגיה לסיים את תפקידו לקראת התחלת עבודה חדשה. אודי הציע את עזרתו גם בהמשך התהליך אם יידרש. אנו מודים לו על פעילותו המסורה לקידום המו"מ ומאחלים הצלחה רבה בהמשך. מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, החליף את אדירי בראש צוות המו"מ.

על פי ההסכם הצפוי, אסדת כריש, שנמצאת 90 ק"מ מהחוף הישראלי, תהיה בכל שטחה בצד הישראלי. מולה ישנו שדה הגז הלבנוני, חלקו הדרומי של השטח יהיה כבר בתוך השטח הישראלי – ולכן ישראל תקבל בהסכם פיצוי כספי על חלקה היחסי בשטח. כ-5 קילומטר מאסדת כריש תוצב, בשטח הלבנוני, אסדת קנה הלבנונית. שתי האסדות מתופעלות בידי חברת אנרג'י היוונית, דבר שאמור לחולל סימטריה ומאזן אימה שאמור להבטיח שלא יהיו ניסיונות לפגוע באסדה הישראלית.

בעוד בהתחלה תוכנן כי הפקת הגז תחל בספטמבר, המו"מ נמשך ונראה כי רק החודש תחל האסדה להפיק גז. הדחייה הקטנה אפשרה למצוא פתרון נוח לשתי המדינות, אך גם נתנה אפשרות לחיזבאללה להסלים את האיומים שלו. מנהיג הארגון חסן נסראללה רוצה להשיג את הוויתור הישראלי בקו הגבול כהישג שלו – ולכן מקצין את הצהרותיו. במערכת הביטחון נערכים לאפשרות שהפרובוקציות של חיזבאללה יובילו לעימות מוגבל או כולל. בצל ההסכם הצפוי והפרובוקציות של חיזבאללה, גורם ישראל בכיר הבהיר: "האינטרסים הביטחוניים הישראליים נשמרו במלואם".

 

לבנון הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד