כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עטופים בדגלי פלסטין | תיעוד

תופעה חדשה במאה שערים: הצעירים שיורדים לטבול בכפר הערבי

כתב 'בחדרי' התלווה לצעירים ממאה שערים שחודרים בכל לילה למעוז המהומות בסילוואן בכדי לטבול במעיין | צפו בתיעוד

תופעה חדשה במאה שערים: הצעירים שיורדים לטבול בכפר הערבי
אחד הצעירים עם דגל פלסטין צילום: בחדרי חרדים

צעירים מנטורי קרתא מסתננים כמעט מדי לילה למעיין השילוח הנמצא בלב המהומות האחרונות במזרח העיר, בכדי לטבול במקום כשלצורך הסוואה הם עוטים ומנופפים בדגלי פלסטין.

בחודשים האחרונים קיימת תופעה חדשה במאה שערים, כשצעירים מהפלגים היותר קיצונים בשכונה, נוהגים בשעות הקטנות של הלילה לרדת למעיין השילוח השוכן בכפר סילוואן מדרום לכותל המערבי.

מטרתם המוצהרת של אותם צעירים היא טבילה במקום, מאחר וטבילה במעיין זורם של מי גשמים היא מהודרת יותר. אך אין ספק שאותם צעירים נהנים מהריגוש שמתלווה לנסיעה בגלל המיקום הרגיש והמסוכן, מה שמגביר אצלם עוד יותר את האדרנלין.

בשבועות האחרונים עם התחדשות מהומות הפלסטינים במזרח ירושלים בכלל ובכפר סילוואן בפרט, אותם צעירים ממאה שערים שנקלעו לא פעם לאותם עימותים בעת ירידתם לכפר, החליטו כי לצורך בטחונם הם ירדו למעיין כשהם מנופפים בדגלי פלסטין מה שלדעתם עשוי לשמש להם להגנה.

במוצאי שבת האחרון כתב 'בחדרי חרדים' התלווה לאותם צעירים בעת שעשו את דרכם לכפר ולמעיין, כניסת הצעירים לכפר היתה יחסית שקטה ללא אירועים מיוחדים, מלבד, אבן גדולה שהושלכה עלינו בעת שעשינו את דרכינו בשביל האחרון המוביל למעיין (בתיעוד ניתן לשמוע את השלכת האבן).

אך הכניסה לכפר, אליה התלוונו, לוותה בחשש גדול, בעיקר לנוכח העימותים הקשים שהתרחשו באותו הלילה. כבר בעת שירדנו מהרכב בסמוך למעיין, ניתן היה לשמוע את ירי הזיקוקים, אותם ירו פלסטינים אל עבר כוחות מג"ב, וכן לריח חריף באוויר של בקבוקי תבערה שהושלכו באותו ערב על ידי הפורעים.

כאמור, מלבד אותה אבן שהושלכה לעברינו בשביל הסמוך למעיין אשר בחסדי שמיים לא פגעה באיש, הדרך עברה בצורה חלקה עד הגיענו אל תוך המעיין, שם היה חשוך במיוחד כך שאף לא יכולנו לראות אחד את השני.

בזמן שהצעירים טבלו במעיין, היה רגע אחד של חשש, כשלפתע שמענו קבוצה של צעירים יורדים במדרגות המובילות למעיין, שכאמור היה מאוד חשוך, אנו לא ראינו את הקבוצה שבאה, והם לא ראו אותנו. כולנו השתתקנו לרגע מפחד, אנו חששנו מהם, והם חששו מאיתנו, עד שאחד הצעירים הדליק את הפנס מהטלפון הסלולרי והתברר כי מדובר בנערים צעירים מחסידות ברסלב שגם הם באו לטבול במקום.

נטורי קרתא שילוח טבילה במקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד