ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מירושלים לפולין ובחזרה

פתוח לכולם: החוויה המרגשת "ניצחה הרוח" - עכשיו בממילא בירושלים

המיזם הייחודי 'ניצחה הרוח' המציג את עוצמות האמונה בתקופת השואה מגיע לממילא בירושלים ויהיה פתוח למשפחות ופרטיים • במקום הוקם מתחם ייעודי עם כסאות מסתובבים לנוחיות הצופים ולמקסום החוויה

פתוח לכולם: החוויה המרגשת "ניצחה הרוח" - עכשיו בממילא בירושלים
ניצחה הרוח צילום: באדיבות המצלם

מחורבן לתקומה: המיזם המרגש "ניצחה הרוח" המציג את עוצמות האמונה בתקופת השואה מגיע לירושלים ויהיה נגיש לכולם. עד כה רק מוסדות או קבוצות מאורגנות שהזמינו את המיזם יכלו לצפות בו, וכעת, בחודשיים הקרובים, המיזם מתארח בירושלים נגיש לכולם, למשפחות ופרטיים. המיזם יתארח במתחם 'מעלית הזמן' בממילא, המציין את ההתעוררות לתחיה של ירושלים ההיסטורית, ומעתה אפשר יהיה להיפגש גם בשבר הנורא של תקופת השואה ובתקומת העם היהודי.

הפרויקט הייחודי 'ניצחה הרוח' כבר עורר הדים רבים בקרב האלפים הרבים שהספיקו לצפות בו: מחנכים, מורים תלמידים, תלמידי ישיבות ורבנים, עובדי עיריה וממשל, אנשי חינוך, ועדי עובדים מכל החוגים והמגזרים. בפעם הראשונה חווה הצופה חוויה ייחודית דוקומנטרית, בו הוא מסייר במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירקנאו, בראיה של 360 מעלות, באמצעות משקפי VR (מציאות מדומה). האלפים שכבר צפו בסרט התקשו לעצור את הדמעות.

הטכנולוגיה החזותית כה מוחשית, עד שאתה יכול לשלוח את ידך וכמעט לגעת בחפצי הנספים הי"ד, לחוש את האדמה, לראות את האפר, לצעוד בין המשרפות, הדרגשים, הביתנים, רציפי הרכבת ורחבת המסדרים, למשש את דרגשי התאים ולחוש את טחב תא הגזים המצמרר. וגם שם, בתוככי גדרות התיל ולצד הארובות העשנות,מחפשים את הרוח- רוח האדם, רוח הנתינה, רוח האמונה ,  הרוח שתמיד ניצחה.

וכך, כשהכל מוגש עם תוכן יהודי עמוק המאיר את נקודות החוזקה ועוצמת הרוח היהודית ברגעי התופת, החוויה הופכת לעוצמתית וחינוכית במיוחד.

מאחורי המיזם החדשני עומדות שלוש יוצרות חרדיות, חני קופולוביץ, מרים כהן ויוטי נוימן - בעלות משרד הפקות התוכן 'רקורד', שפעלו בתחום לא מעט שנים. כשנחשפו לטכנולוגיית ה-VR הן החליטו להשקיע וללמוד אותה לעומק, כדי לחבר אותה לנושא הקרוב לליבן: האמונה היהודית בתקופת השואה.

עד כה המיזם היה נגיש רק לקבוצות גדולות, מעכשיו בשורה גם למשפחות ובודדים המעוניינים לחבור לחוייה המרגשת.

בממילא בירושלים, בתוך מתחם מעלית הזמן,  הוקם מתחם ייעודי עבור 'ניצחה הרוח', עם כסאות מסתובבים לנוחיות הצופים ולמקסום החוויה. ולראשונה כאמור ניתן להזמין כרטיסים לבודדים, משפחות וקבוצות, להגיע ולחוות.  להזמנת כרטיסים באתר http://www.time-elevator.co.il או בקופה במתחם עצמו על בסיס מקום פנוי.

ממילא שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד