י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאה אלף ריאל

הפלסטיני שתומך במתמודד לנשיאות: "הפריעו לי דגלי ישראל"

התורם הגדול ביותר לקמפיין הבחירות של לולה דה סילבה, הוא איש עסקים פלסטיני. הוא אמר בראיון לתקשורת הברזילאית כי הוא חש לא בנוח עם דגלי ישראל שמתנופפים בקרב תומכי בולסונארו. לולה לא הצליח להגיע ליותר מ-50% מהקולות הדרושים כדי למנוע סיבוב שני. הבחירות בסיבוב השני יתקיימו בסוף החודש ב-30 לאוקטובר

הפלסטיני שתומך במתמודד לנשיאות: "הפריעו לי דגלי ישראל"
הילאל מוהד נאסר צילום: צילום מסך

התורם הגדול ביותר לקמפיין של מועמד לנשיאות ברזיל לולה דה סילבה, בקרב אנשים פרטיים, הוא איש עסקים פלסטיני שחי בברזיל. הילאל מוהד נאסר, תרם 100,000 ריאל ברזילאי (65 אלף שקל) כדי לעזור למועמד מהשמאל. נאסר הגיע לברזיל בשנת 1979. בראיון לתקשורת המקומית הצהיר איש העסקים כי הוא מזדהה עם מפלגת הפועלים של לולה. "אני חבר המפלגה, אני מחשיב את עצמי כחבר מאז 1980. פגשתי את לולה באופן אישי בעצרת באותה שנה, דיברנו והוא אמר שהוא תומך בעניין הפלסטיני, אני תמכתי בו מאז", אמר התורם.

התומך של לולה גם הצהיר כי הוא מרגיש לא בנוח עם הזיקה בין הנשיא הנוכחי ז'איר בולסונארו לבין ישראל. "אם תשימו לב, בכל עצרות הנשיא הנוכחי יש דגלי ישראל. אין דרך לעקוף את זה", אמר.

התרומה של איש העסקים הפלסטיני למועמדותו של לולה ניתנה ב-8 בספטמבר, למחרת חגיגות המאתיים לעצמאות ברזיל, חגיגות שהוציאו אלפי תומכי בולסונארו לרחובות. עד יום שישי האחרון, הקמפיין של לולה קיבל כמעט 279,000 דולר ארה"ב בתרומות מאנשים פרטיים. בסך הכול גייס לולה כמעט 90 מיליון דולר, תוך הסתמכות בעיקר על כספים מקרן הבחירות של ברזיל.

כזכור מועמד השמאל לולה דה סילבה זכה אתמול ב-48% מול 43% של בולסונארו - תוצאה צמודה הרבה יותר ממה שהציגו הסקרים שנתנו 10 אחוז הפרש לטובת לולה. לולה לא הצליח להגיע ליותר מ-50% מהקולות הדרושים כדי למנוע סיבוב שני. הבחירות בסיבוב השני יתקיימו בסוף החודש ב-30 לאוקטובר.

נשיא ברזיל ברזיל בחירות פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד