י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האחדות המפעימה בחסידות 

הרב שמע על הסיפור ונסע להתברך אצל הגאב"ד

איפה אתם מכירים עוד בעולם יהודי כזה: האחדות בחצר חסידות זוועהיל והסיפור אותו סיפר הגר"מ זילבר על גאב"ד זוועהיל הביא את אב"ד שבט הלוי לנסוע לגאב"ד ולבקש ממנו ברכה. ברחבי עולם החסידות עקבו באחרונה אחר החצר החסידית הירושלמית זוועהיל שם נסתלק בפתאומיות האדמו"ר זצוק"ל בגיל 66. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא "מכזה יהודי אני חייב לקבל ברכה לישועה לפני ראש השנה"

הרב שמע על הסיפור ונסע להתברך אצל הגאב"ד
הגרא"י איצקוביץ נסע להתברך צילום: שוקי לרר

סיפור מדהים ומפעים שמתאים מאוד לערב היום הקדוש הגיע לידי 'בחדרי חרדים'. הסיפור מלמד על גודל האחדות בעם ישראל ועד כמה מידת הוותרנות מחוללת פלאים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגאון הצדיק רבי יעקב איצקוביץ, חתנו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל המכהן גאב"ד שבט מהלוי בירושלים, הגיע בערב ראש השנה מבני ברק להתברך אצל גאב"ד זוועהיל הגה"צ רבי שמואל דוד גולדמן.  

הרקע לביקור ובקשת הברכה הוא סיפור שסיפר ראש הישיבה הגאון רבי מיכל זילבר בעצרת השבעה וההכתרה על פטירתו הפתאומית של הרבי מזוועהיל זצ"ל. הגר"מ זילבר סיפר כי התקשר לפני ההכתרה לאח האדמו"ר זצ"ל - הגאון רבי שמואל דוד גולדמן, ושאל אותו האם להגיע להכתרה, ואם זה לא יהיה ח"ו פגיעה בכבודו. הגר"מ זילבר נענה ע"י אחיו של הרבי זצ"ל רבי שמואל דוד שליט"א: "אני לא אומר לכם כיצד לנהוג, אבל אם אתם רוצים את הכבוד שלי, אז אני מבקש ממך שתגיע ותשתתף במעמד ההכתרה".

כאן, פנה הגר"מ זילבר לקהל ואמר: איפה אתם מכירים עוד בעולם יהודי כזה, האם אתם מצאתם בדורנו עוד אדם שמסוגל לנהוג כך? 

הגרא"י איצקוביץ המתגורר בבני ברק שידוע בעולם החסידות כיהודי צדיק ות"ח מופלג שיודע כל התורה כולה, אמר למקורביו כי "מיהודי כזה הוא חייב לקבל ברכה לישועה לפני ראש השנה" וכך, נסע הרב איצקוביץ לירושלים למעונו של גאב"ד זוועהיל הגה"צ רבי שמואל דוד גולדמן להתברך, הגרש"ד ברכו והשניים התברכו בברכת השנים. 

חסידות זוועהיל רבי שמואל דוד גולדמן ברכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד