י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"פוטין נואש"

בכיר אמריקאי על איום הגרעין: "נשמיד את צבא רוסיה"

ראש ה-CIA לשעבר דיוויד פטראוס מזהיר כי ארה"ב ובעלות בריתה ישמידו את חיילי רוסיה באוקראינה ויטביעו את צי הים השחור שלה אם פוטין ישתמש בנשק גרעיני. פטראוס אמר כי יש להתייחס לאיומים הגרעיניים ברצינות, וכי נשיא רוסיה "נואש"

בכיר אמריקאי על איום הגרעין: "נשמיד את צבא רוסיה"
דייוויד פטראוס בראיון לרשת ABC צילום: צילום מסך ABC

מנהל ה-CIA לשעבר הזהיר כי בעלות הברית של ארה"ב ונאט"ו ישמידו את הכוחות הרוסיים אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתמש בנשק גרעיני במלחמתו עם אוקראינה. דייוויד פטראוס התראיין אמש (ראשון) ברשת ABC, ואמר כי יש להתייחס ברצינות לאיומי הגרעין מצד פוטין, וכי השליט 'נואש' שכן "המציאות בשדה הקרב שהוא מתמודד איתה היא בלתי הפיכה".

פוטין חתם בתחילת השבוע על צו לסיפוח בלתי חוקי של חלקים מאוקראינה. אולם, ימים לאחר מכן, נאלצה רוסיה להסיג חיילים מהעיר לימאן החשובה מבחינה אסטרטגית, ונמצאת באחד מארבעת האזורים האוקראינים שרוסיה סיפחה.

בעת חתימת הצו, פוטין גינה גם את המערב ה"שטני" ונשבע להשתמש בכל כוחו של הקרמלין כדי להגן על הטריטוריה החדשה של רוסיה. הדברים נתפסו באופן נרחב כאיום גרעיני. פטראוס אמר כי למרות שאוקראינה אינה מדינת נאט"ו, "תגובה של ארה"ב ונאט"ו תגיע". הוא אמר למארח ג'ונתן קארל כי הסבירות שקרינה מנשק גרעיני תתפשט למדינת נאט"ו יכולה אולי להתפרש כהתקפה על חברת נאט"ו. "זה כל כך נורא שחייבת להיות תגובה - זה לא יכול להישאר ללא מענה" אמר.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי שחרור העיר ליאמן, שבה הונפו דגלי אוקראינה מעל מבנים אזרחיים בשבת, הוכיחה כי אוקראינה מסוגלת לעקור את הכוחות הרוסיים והראתה את ההשפעה שיש לפריסת הנשק המערבי המתקדם של אוקראינה על המלחמה. "הנשיא זלנסקי ואוקראינה נלחמים הרבה יותר טוב מרוסיה", אמר פטראוס. "אוקראינה גייסה, הכשירה, ציידה, ארגנה והפעילה כוחות טובים לאין ערוך ממה שרוסיה עשתה".

מלחמת אוקראינה רוסיה CIA ולדימיר פוטין נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד