כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המגיפה חוזרת

לפחות 8 מתים מכולרה: חשש מהתפרצות נגיף האבולה

לפחות 65 עובדי מערכת הבריאות באוגנדה שבאפריקה הוכנסו להסגר לאחר שיצרו מגע עם מקרי אבולה. בהאיטי התגלו מקרי כולרה, לפחות שמונה מתו. המחלה הרגה כ-10,000 בני אדם במהלך התפרצות משנת 2010

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixsabay

אפריקה מתמודדת עם וירוסים קטלניים. דובר משרד הבריאות של אוגנדה עמנואל איינביונה, מסר כי לפחות 65 עובדים היו במגע עם מקרי אבולה, ויישארו בבית למשך 21 יום. "אנחנו נעקוב אחריהם במשך 21 יום. אנו מאמינים שהם יצרו מגע עם חשד למקרים של אבולה" אמר איינביונה. "הם בבידוד אבל בבתים שלהם", הוסיף.

החשש של אוגנדה מגיע לאחר שרופא אחד, אזרח טנזני מת בשבת מאבולה במחוז קבארולה שבמערב אוגנדה. התפרצות האבולה באוגנדה הוכרזה ב-20 בספטמבר, לאחר שגבר בן 24 נבדק ונמצא חיובי.

בהאיטי שבאפריקה מתו לפחות שמונה אנשים מכולרה, המחלה הרגה כ-10,000 בני אדם במהלך התפרצות משנת 2010, אך לאחר מאמצים גדולים של מיגור המחלה, בשנת 2020 האיטי עברה שנה ללא מקרי כולרה.

"לפי המידע שבידינו, מספר מקרי המוות הוא בערך 7 עד 8", אמרה מנכ"לית משרד הבריאות לור אדריאן במהלך מסיבת עיתונאים, והוסיפה כי גורמים רשמיים מנסים לקבל מידע מבתי חולים. הבוקר אמרה "היה היום מוות אחד במהלך היום". משרד הבריאות אישר יותר מקרה אחד באזור פורט-או-פרינס, וכי היו מקרים חשודים בעיירה סיטי סולייל מחוץ לבירה.

אבולה נגיף קטלני אפריקה האיטי אוגנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד