כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הבוגרים הופתעו

טרנד לוהט: מיליונים בעולם רוקדים לצלילי פרחי מיאמי

טרנד המוזיקה החם ביותר ברשת הטיקטוק: סרטונים של מקהלת פרחי מיאמי המוכרת כמעט בכל בית חרדי. הסרטון של השיר "ירושלים ערים סביב לה", שהוקלט ב-2007 ופורסם בחודש שעבר, זכה ליותר מ-10 מיליון צפיות בשבוע האחרון. בוגרי המקהלה החרדית הופתעו שהפכו יום אחד לכוכבים בעל כרחם

טרנד לוהט: מיליונים בעולם רוקדים לצלילי פרחי מיאמי
צילום מתוך הסרטון הויראלי צילום: פרחי מיאמי

לטירוף המוזיקלי האחרון של טיקטוק אין שום קשר לכוכבי פופ או ל-40 הלהיטים המובילים בעולם. במקום זאת, הגולשים מתעסקים באובססיביות בשיר חרדי משנת 2007 של מקהלת פרחי מיאמי המוכרת כמעט בכל בית חרדי. הגולשים הלא יהודים שרים ורוקדים פופ חרדי בעברית.

בוגרי מקהלת פרחי מיאמי אמרו כי הם עדיין מנסים "לתפוס את ראשם" סביב התהילה הוויראלית החדשה שלהם. הביצוע לשיר בן ה-15 שנה "ירושלים ערים סביב לה" נצפה בפלטפורמת הטיקטוק יותר מ-10 מיליון פעמים.

השיר בביצוע ארבעה סולנים - דיוויד הרשקוביץ, בנימין אברמוביץ, יושי בנדר ועקיבא אברמוביץ - שהפכו במהירות לסנסציות בפני עצמם על הבמה. התהילה החדשה הייתה מצחיקה ובלתי צפויה לחלוטין לסולנים מהשיר המקורי. "אף פעם לא זכינו להכרה כזו בעבר. זה מרתק", אמר אברמוביץ לרשת NBC. "העובדה שכולם בעולם אוהבים את זה למרות שהם לא מבינים את השפה, אני מנסה לתפוס את הראש שלי סביב זה".

אברמוביץ, בן 24 והרשקוביץ, בן 27, הצטרפו שניהם למקהלה בסביבות גיל 9 ועזבו בגיל 14. הם סיפרו כי לא היו בטיקטוק לפני שהסרטון הוויראלי "המריא לגבהים" ובמקום זאת למדו כמה הוא הפך לפופולרי מחברים ובני משפחה ששלחו להם הודעות שהם סלבריטאים של הטיקטוק.

הגולשים הלא יהודים נהנים מהשירים

"לא ראיתי את הסרטון הזה שלי במשך 10 שנים כנראה, אז זה היה ממש מצחיק לראות אותו", אמר הרשקוביץ. הסרטון פורסם ב-21 באוגוסט, אך הוא החל לתפוס פופולריות רק במהלך השבוע האחרון. נכון ליום רביעי, יותר מ-10,000 סרטונים השתמשו בשיר של "ירושלים" בווריאציות שונות.

מקהלת הילדים של מיאמי נוסדה בשנת 1977 על ידי ירחמיאל ביגון במיאמי ביץ', פלורידה. מאוחר יותר הוא עבר לעיר ניו יורק, אך שמר על שמה המקורי. בנו של ביגון, חנניה ביגון, הקים את חשבון ה-Miami Boys Choir בטיקטוק לפני קצת יותר מחודשיים. "אמרתי לו: 'אבא, אנחנו חייבים לעלות על הטיקטוק יש סיכוי, אף אחד לא יודע בוודאות, אבל יש סיכוי שמשהו מטורף יכול לקרות', והוא הסכים, הוא נתן לי מאות קטעים לפרסם" סיפר חנניה ביגון לתקשורת האמריקאית.

נכון לעכשיו, לחברי מקהלת 2007 אין תוכניות קונקרטיות להתאחד, לדבריהם. אבל כמה מהם, שאמרו שלא היו בקשר שנים רבות, יצרו קבוצה משותפת ואמרו שהם מעוניינים להיפגש - אולי כדי ליצור מוזיקה חדשה. הרשקוביץ אמר שיש יופי נוסף בהפיכת הסרטון הנוסטלגי לוויראלי: "לראות אותו מתקבל בחיוב, עם מעט מאוד פרסום הערות אנטישמיות, יש כל כך הרבה שנאה בחוץ וכל כך הרבה שלילי, וכל כך הרבה הבדלים בעולם", אמר הרשקוביץ. "ולראות אנשים מתאחדים ואוהבים משהו שהוא חיובי ופרו-ישראלי ופרו-יהדות, אני חושב שזה היה כל כך נחמד, וזה באמת הדהים אותי".

ולא רק יהודים אוהבים את השיר, מיליוני בני נוער לא יהודים מכל מיני רקעים פרסמו את התלהבותם בילדי מקהלת מיאמי ואת הנוכחות שלהם על הבמה, הם עיצבו חולצות, המציאו ריקודים וחיקו את הזמרים.

העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle מצא שניים מהסולנים הראשיים וגילה איך הם נהנים מהרגע הוויראלי שלהם. בנימין אברמוביץ', כיום סטודנט לרפואה בניו יורק, אמר לעיתון כי ההצלחה הוויראלית של הסרטון הייתה: "מעוררת השתאות". הוא אמר: "העובדה שאנשים מעריכים ומעודדים את זה, אני לא יכול לתפוס את הראש סביב זה. קהל היעד של המקהלה הוא באמת נישה מאוד מסוימת, אפילו לא כל הקהילה האורתודוקסית, זו נישה אפילו בתוך הקהילה האורתודוקסית, זה לא היה ידוע ברחבי העולם".

עוד אמר, "אנשים לא הלכו בכלל לקונצרטים או שמעו את כל השירים, השיר הספציפי הזה של ירושלים שהפך ויראלי, רוב החברים שלי כנראה לא שמעו עליו מעולם, ועכשיו עם יצירת חשבון טיקטוק, נראה שכולם בעולם מקשיבים לו ומעריכים את זה. האנשים שאוהבים את זה, אלה הם אנשים שאפילו לא מבינים את השפה, יש להם עכשיו סוג של אינטראקציה או מערכת יחסים עם התרבות היהודית, באופן כללי. אז אני חושב שזה באמת מדהים לראות".

אחיו הגדול עקיבא שהיה גם סולן בלהקה לומד להיות עורך דין, הוא לא ציפה להפוך לכוכב ויראלי גם מחוץ לעולם היהודי. הוא אמר: "אני עדיין נדהם מהעובדה שאנשים נחשפים לזה ונהנים מזה מאוד, כי הקהל שלנו בכל פעם היה תמיד יהודים אורתודוקסים, סוג המוזיקה באמת לא היה פופולרי עבור אנשים לא-אורתודוקסים אפילו במונחים של יהודים אחרים. זה הפתיע אותי ועדיין מפתיע אותי, אני עדיין רואה איך כל הזמן אנשים פשוט מתרגשים".

עוד אמר, "זה רק מראה לך שגם אם אתה פופולרי רק בעולם האורתודוקסי, זה לא אומר שאתה לא מוכשר, זה פשוט שאנשים אחרים לא נחשפים אליך באותה צורה".

פרחי מיאמי טיק טוק ירושלים טרנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד