כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בנקאית מושחתת מעורבת

פוטין ירוויח הון מ-255 דירות יוקרה בלונדון

רוסיה בנתה 255 דירות בקנזינגטון לונדון ב-2006 תמורת 8 מיליון פאונד. פוטין עומד להרוויח מאות מיליוני פאונד. נראה כי בנקאית ממוסקבה שהורשעה בשחיתות מעורבת בכך

פוטין ירוויח הון מ-255 דירות יוקרה בלונדון
שוטרים בבריטניה צילום: pexels

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמור להרוויח מאות מיליוני פאונד מפיתוח יוקרתי באזור אקסקלוסיבי בלונדון. רוסיה משפצת 255 דירות באתר בקנזינגטון שרכשה ב-2006 תמורת 8 מיליון פאונד באמצעות חברת offshore. העיתון Mail on Sunday מדווח, כי ממסמכים שהגיע לעיתון נראה שכל "העודף שנותר יעבור לקרמלין".

העיתון פרסם כי בנקאית ממוסקבה שהורשעה בשחיתות, כנראה הייתה מעורבת באופן הדוק בפיתוח. אלנה קוטובה הייתה חלק מאלו שנתנו אישורים לפיתוח. היא איבדה את עבודתה בבנק האירופי לשיקום ופיתוח (EBRD) בגלל שהורשעה בשחיתות בגין בקשת שוחד של מיליון ליש"ט במוסקבה ב-2014.

סוכנות הפשע הלאומית של בריטניה גם הגיעה למסקנה שקוטובה ביקשה שוחד לפרויקטים ב-EBRD מ-2005 עד 2011 והפקיעה את דירתה בלונדון בשווי 1.5 מיליון ליש"ט וכן 230,000 ליש"ט במזומן.

מסמכי רישום המקרקעין מראים שמשרד החוץ הרוסי ובנק בבעלות המדינה קנו את הקרקע לפיתוח ברחוב וורוויק 245, קנזינגטון. מאז 2008 הוגשו בקשות תכנון רבות לאתר, אשר מועצת קנזינגטון וצ'לסי אישרו ב-2012.

בהתבסס על עסקאות ת דומות, הקרמלין עומד להפוך את השקעתו של 8 מיליון ליש"ט למאות מיליוני פאונד. החדשות שמוסקבה מרוויחה מרכוש בבריטניה תוך כדי מלחמה באוקראינה תגרום בהכרח מורת רוח בבריטניה ובאוקראינה. השנה, אוליגרכים בעלי קשרים הדוקים עם הנשיא פוטין נפגעו מסנקציות.

לונדון מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין נדל''ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד