כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ערוץ שמכבד לומדי תורה"

ריקלין שידר מול בית רה"מ ונדרש לעזוב: "כרסום בחופש הביטוי"

מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין, העביר אתמול באופן חד פעמי את תוכניתו היומית לתל אביב אל מול ביתו של יאיר לפיד. המשטרה טענה כי עליו להתפנות מן המקום. "לא ניתן שיסתמו לנו את הפה, ולא ניתן שיהיה אלימות, נעשה הכול שכולם יוכלו לדבר"

ריקלין שידר מול בית רה"מ ונדרש לעזוב: "כרסום בחופש הביטוי"
שמעון ריקלין וקצין המשטרה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות עתירת מפלגת 'יש עתיד' לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה להגדיר את ערוץ 'עכשיו 14' כ"גוף פעיל בבחירות", העביר אתמול (ראשון) המגיש שמעון ריקלין את תוכניתו באופן חד פעמי ממודיעין אל מול ביתו של רה"מ לפיד בתל אביב כאות מחאה. המשטרה טענה כי מדובר במחאה ועליו להתפנות מן המקום.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל פרסם הודעת מחאה: "הארגון דוחה ומוחה על התנהלות המשטרה מול מגיש ערוץ 14 שמעון ריקלין בשידור הערוץ, שידור במקום ציבורי, בקרבת ביתו של איש ציבור איננו פרובוקציה, אלא זכות יסוד. על המשטרה לשמור על זכותם של כלי התקשורת לדווח ולא להצר את צעדיהם. בצל מערכת הבחירות אנו קוראים לפוליטיקאים, מכל קצות הקשת, לסגת מניסיונותיהם לצמצם או לפגוע בפעילותם של כלל כלי התקשורת בישראל".

ממשטרת ישראל נמסר: "העיתונאי פרסם פוסט שקרא לאזרחים להגיע לעמדת השידור אותה מיקם סמוך לבית ראש הממשלה, בניגוד להנחיות הנוגעות למחאה מול ביתו הפרטי של עובד ציבור ונבחר ציבור. לאחר שהובהר כי הפוסט הקורא להגיע לעמדת השידור לצורך מחאה נמחק, נותר העיתונאי במקום".

שמעון ריקלין הגיב על כך ל'בחדרי חרדים': דווקא בפעם הראשונה שיש ראש ממשלה שהוא עיתונאי, אנחנו רואים כרסום מאד מדאיג בחופש הביטוי, והיכולת של התקשורת לבצע את העבודה שלה, אנחנו רואים מה שעושים לערוץ 14, אנחנו רואים מה שעשו אתמול לי מחוץ לבית של לפיד, אבל זה הרבה יותר חמור אפילו מזה מדובר באלימות באלימות שמפעילים נגד ערוץ שלם שמנסים לסתום לו את הפה ראינו בעבר כשרצו לסתום לעיתונאים את הפה וכולם יצאו נגד זה, מימין ומשמאל אבל פה רוצים לסתום את הפה לערוץ שלם".

עוד אומר ריקלין: "זו אלימות, משה פייגלין מספר למה הוא הקים את ארגון "זו ארצנו" כי הוא ראה שאחרי הסכמי אוסלו וגם במהלך ההסכם, סתמו חימין את הפה לא נתנו לו להתבטא, הוא הבין שרק פעולות חריגות יביאו את תשומת לב התקשורת לפיד נוהג פה באלימות, ורוצה לגרום לאלימות חלילה, וכולנו נגדה בכל תוקף, ולהלבין את פניו של הימין, לא ניתן שיסתמו לנו את הפה, ולא ניתן שיהיה אלימות, נעשה הכל שכולם יוכלו לדבר, ואני בתור אזרח פרטי מקווה שאדם שלא מכבד את הדמוקרטיה כמו לפיד, יחדל מלהיות ראש ממשלת המעבר בבחירות הקרובות".

ריקלין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עם כל אהבה לנתניהו, הניסיון לסגור את ערוץ 14 הוא לא בגלל נתניהו. הוא בגלל שזה ערוץ אמוני. ששומר שבת. ששומר על ערכי היהדות. ערוץ שמכבד לומדי תורה. ערוץ שמכבד את הצופים שלו ואת המסורת שלהם ולא משדר פרסומות פרובוקטיביות. וזה משגע את לפיד וכל אלו שבורחים מהיהדות שלהם. זה הסיפור".

 

שמעון ריקלין יאיר לפיד ערוץ 14 חופש ביטוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד