כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"עלולים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור": נסיונות ההברחה סוכלו

משרד החקלאות סיכל 3 ניסיונות הברחה של בטטות בהיקף כולל של כ-14 טון בטטות | החשד: מדובר ברשת מבריחים שניסו להפיץ סחורה לא מפוקחת ברחבי הארץ | כלל הסחורה הועברה להשמדה באופן מידי נוכח חשש לבריאות הציבור

"עלולים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור": נסיונות ההברחה סוכלו
הסחורה שנתפסה צילום: דוברות משרד החקלאות

מפקחי הפיצו"ח סיכלו ביממה האחרונה שלושה ניסיונות הברחה של בטטות לא מפוקחות ממקור עזתי, בשלושה מוקדים שונים בארץ: באזור התעשייה עטרות שבעוטף ירושלים, במושב זיתן שבשפלה ובבית אריזה שבאזור העיר שדרות. הבטטות, בהיקף כולל של 14 טון, יועדו לשיווק בנקודות מכירה שונות בארץ, למרות שלא היו תחת פיקוח כפי שנדרש על פי חוק. שלושת המקרים נמצאים כעת בחקירה. יחידת הפיצו"ח בודקת את האפשרות שמדובר בפעילות מתואמת וברשת מבריחים שפעלו להכניס לישראל את המוצרים ללא פיקוח. 

הסחורה שנתפסה/דוברות משרד החקלאות. 

במקרה ראשון, הצליחו מפקחי משרד החקלאות לסכל ניסיון הברחה של הבטטות באזור התעשייה עטרות, רגע לפני שהסחורה יצאה לנקודת מכירה ברשת קמעונאית מוכרת בעיר. על פי החשד מקור הבטטות מרצועת עזה, משם הוברחו לתוך שטחי יהודה ושומרון, עד לתפיסתן באזור עוטף ירושלים. מחקירה ראשונית עולה כי המבריח משווק מורשה, בעל רישיון ייבוא כחוק. לאור ממצאי החקירה, רישיונו נשלל זמנית. 

גם באירוע בבית האריזה בשדרות, הבטטות נתפסו רגע לפני ששווקו לציבור הרחב. במקרה זה, המפקחים הגיעו לבית האריזה ואיתרו כ-1.5 קילו בטטות לא מפוקחות באזור ההמתנה. המקרה האחרון במושב זיתן עדין נמצא בחקירה, וכעת המפקחים בודקים את החשד כי המבריחים שיתפו פעולה וניסו ליצור רשת של הברחות ברחבי הארץ.

במשרד החקלאות מדגישים כי תקופת החגים היא בדרך כלל קרקע פורייה להברחות לא חוקיות שמתגברות בתקופה זו. עקב כך, מפקחי משרד החקלאות מתגברים את עבודתם השוטפת ומבצעים בדיקות, במטרה לזהות תוצרת חקלאית שלא עברה פיקוח לאורך כל שלבי הגידול והייצור.

כאמור, תוצרת שכזו עלולה להכיל חומרי הדברה מסוכנים ואסורים בשימוש, שאריות חומרי הדברה, כמו גם מזיקים וגורמי מחלה שעלולים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור, ולהביא לנזקים בלתי הפיכים לחקלאות ולצומח בישראל.

 

משרד החקלאות ירקות חגים ניסיון הברחה סוכלה הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד