ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הושלמה בניית האוהל

צפו בעלייה לציון: שנתיים ללא ה'תפארת מרדכי' מפיטסבורג

בחסידות פיטסבורג קבעו את יום י"ג מידות של ערב יום כיפור כעלייה לציון הרבי בעל ה'תפארת מרדכי' זצ"ל שהסתלק לבית עולמו בב' דחול המועד סוכות ומכיוון שאין עולים בחול המועד עלו היום החסידים ובנו הרבי. צפו בגלריה של הצלם יוסי לוי 

צפו בעלייה לציון: שנתיים ללא ה'תפארת מרדכי' מפיטסבורג
עלייה לציון הרבי מפיטסבורג זצ"ל צילום: יוסי לוי

לקראת מלאת שנתיים ימים להסתלקותו לשמי רום של האדמו"ר רבי מרדכי ישכר בער בן רבי אברהם אבא בעל "תפארת מרדכי" מפיטסבורג זצ"ל, אשר נתבקש לישיבה של מעלה בשיא תקפו ותפארתו בב' דחוה"מ סוכות למגינת לב כל כלל ישראל אשר ביכו מרה את השריפה אשר שרף ה'.

יום זה של סליחות די"ג מידות המסוגל כיום לקבלת התפילות, נקבע כיום המיועד לעליה המרכזית לציון לתפילת רבים מפאת המנהג שלא להגיע לבית החיים בימי חול המועד ע"כ עולים היום במשך כל שעות היום יום ב' ח' תשרי קהל חסידי פיטסבורג ורבים מתושבי העיר אשדוד ומחוצה לה לציונו הקדוש בבית החיים בעיר.

חלקת קברו שלה הרבי זצ"ל התפרסם כמקום המסוגל לישועות נפלאות כשרבים מבני כלל הקהילות בעיר ואחב"י פוקדים את המקום במהלך כל השנה לשפוך צקון לחשם להיוושע ולהיפקד בדבר ישועה ורחמים.

בתקופה האחרונה נערכו עבודות לזירוז גמר בניית האוהל שעל הציון בשיא ההדר כראוי להאי מקום קדוש, הרבי גילה דעתו שרצונו להיקבר בעירו אשדוד, סמוך למקום עבודתו בקודש כל השנים, הוא המקום אשר יחד עם אביו הגדול האדמו"ר בעל "אמונת אברהם" זצ"ל השקיעו כוחות נפש במסירות נפש עצומה להפריח את השממה הרוחנית אשר שרתה בעיר לפני מעל חמישים שנה בשנת תש"ל, באומרו שעל אף העניין הגדול של 'ושכבתי עם אבותי' הספונים וטמונים במרומי הר המנוחות, עז רצונו וחפצו להיטמן באשדוד כדי להיות קרוב לתלמידיו ואוהביו אשר עליהם השפיע כל הימים, וברוב ענוותנותו אמר שאינו יודע אם יוכל לפעול עבורם טובה אך מכל מקום יהיה הדבר לטובה עבורם כמקום לשפוך את שיח נפשם.

המקום אכן כבר נהפך לתל תלפיות ויצא שמו למרחקים ורבים וטובים ראו שם ישועות נפלאות, וידועים דברי חז"ל שהצדיקים במיתתן קרויין חיים, ומה כאן עמד ושימש אף שם עומד ומשמש ומעתיר בתפילה ופועל ישועות בקרב הארץ לבאים לפקוד את ציונו כפי שפעל באהבת ישראל אמתית בימי חייו.

מטעם המועצה הדתית אשדוד וחצר הקודש פיטסבורג הוגש כיבוד ושתיה במהלך כל שעות היום לרווחת העולים, וכן הוכן מקום מוגדר לתפילה לנשים, הקהל מתבקש להישמע להוראות הסדרנים למען קדושת המעמד.

בשעת צהריים התקיים מעמד תפילת רבים המרכזית לישועת הכלל והפרט בראשות בנו האדמו"ר, ובמעמד אחיו וגיסיו הרבנים, פרקי תהילים כנהוג, לימוד משניות וסדר ההקפות, כאמור היות שנהוג שלא עולים לציונים בימי חול המועד ע"כ לא יתקיים מעמד עליה לציון המוני ביום היארצייט.

הרבי מפיטסבורג אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד