כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתקפה הדדית על רקע ההסכם

נתניהו: "התנהלות לפיד מפחידה" | יש עתיד: "ביבי פוגע ביטחון ישראל"

ההסכם המסתמן עם לבנון על הגבול הימי מטריד את מנוחתו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו שתוקף הערב במסיבת עיתונאים: "בגלל הממשלה של לפיד, גנץ ועבאס, בתמיכתו של אחמד טיבי, ישראל חלשה יותר ונמצאת בסכנה גדולה" | צפו בהצהרה המלאה של נתניהו ושאלות העיתונאים

נתניהו: "התנהלות לפיד מפחידה" | יש עתיד: "ביבי פוגע ביטחון ישראל"
נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כינס הערב (שני) מסיבת עיתונאים במהלכה תקף בחריפות את ראש הממשלה יאיר לפיד בכל הנוגע להסכם הנרקם בין ישראל ללבנון סביב אסדות הגז והגבולות הימיים.

"אנחנו נמצאים בתקופה מסוכנת. בגלל הממשלה של לפיד, גנץ ועבאס, בתמיכתו של אחמד טיבי, ישראל חלשה יותר ונמצאת בסכנה גדולה", פתח ראש האופוזיציה וטען כי "לפיד נכנע לאיומי חיזבאללה".

סביב ההסכם התגלעה מחלוקת משפטית האם הסכם דורש את אישור הכנסת, כאשר היועמ"שית לממשלה גלי בהרב-מיארה טרם הכריעה בעניין. נתניהו קבע בדבריו כי "הסכם הכניעה שלו אינו חוקי והוא לא יחייב אותנו".

נתניהו טען כי "במשך עשר השנים האחרונות סירבתי להיכנע לתכתיבים של נסראללה. השמדנו את מנהרות הטרור שלו ועשינו פעולות שלא אפרט כאן. תוך שלושה חודשים, אחרי איום אחד של נסראללה, לפיד נכנע בבושת פנים ונתן לחיזבאללה את כל מה שחיזבאללה דרש".

עוד האשים נתניהו במסיבת העיתונאים, "לפיד מתנהל כך מול חיזבאללה", והביע חשש "זה לא מפתיע לראות איך הוא מתנהל מול איראן. זה מפחיד. ההסכם הזה הוא לא חוקי ולא מחייב את ממשלת הימין החזקה שנקים ב-1 בנובמבר".

במפלגת 'יש עתיד' הגיבו לנתניהו ומסרו: "ביבי מיישר קו עם נסראללה ומוכן לסכן אינטרסים ביטחונים לאומיים רגישים לטובת האינטרסים האישיים שלו, אין לו קווים אדומים והוא לא יהסס לפגוע בבטחון ישראל - אם זה משרת אותו תקשורתית. בזמן שנתניהו ממשיך בקמפיין חסר אחריות, רה״מ לפיד מנהל את המדינה, ופותר משברים שהיו תקועים במשך שנים".

בנימין נתניהו יאיר לפיד בחירות לכנסת ה-25 מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד