כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הפיאסקו של הקרמלין

לא כשירים: אלפי מגויסים רוסים נשלחו הביתה

הכישלון של הכוחות הרוסיים נמשך במלחמה באוקראינה בעקבות שחרור של העיר של לימאן במחוז דונייצק לפני מספר ימים. אתמול התברר כי אלפי מגויסים חדשים התגלו כלא כשירים ונשלחו חזרה הביתה

לא כשירים: אלפי מגויסים רוסים נשלחו הביתה
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אלפי רוסים שגויסו לשירות צבאי למלחמה באוקראינה נשלחו הביתה לאחר שהתגלו כלא כשירים לתפקיד. זהו כישלון נוסף בגיוס חיילים של הנשיא פוטין שמנסה לגייס 300,000 חיילים, לאחר שאלפי אזרחים נמלטו מרוסיה למדינות שכנות בעשרת הימים האחרונים.

מיכאיל דגטיארב, מושל אזור חברובסק במזרח הרחוק של רוסיה, אמר כי כמה אלפי גברים התייצבו לגיוס תוך 10 ימים, אך רבים מהם לא היו כשירים. "בערך מחציתם חזרו הביתה מכיוון שהם לא עמדו בקריטריונים לכניסה לשירות הצבאי", אמר דגטיארב בפוסט בטלגרם. לדבריו, המפקד הצבאי באזור חברובסק ברוסיה הודח, אך פיטוריו לא ישפיעו על ההתגייסות.

בינתיים, הביקורת על מלחמתו של פוטין באוקראינה גוברת ברוסיה. כ-2,000 בני אדם נעצרו בהפגנות נגד המלחמה ביותר מ-30 עיירות וערים, כאשר כלי תקשורת עצמאיים אמרו כי חלק מהעצורים קיבלו זימון להתייצב במשרדי הגיוס הצבאיים.

גורמים רוסיים התומכים בדרך כלל בנשיא גם הביעו כעס על מהלך הגיוס, במופע נדיר של התנגדות. ביניהם, ולנטינה מטווינקו, יו"ר הבית העליון של רוסיה, במועצת הפדרציה, היא אמרה כי טעויות שנעשו בשליחת צווי גיוס הן "בלתי מקובלות לחלוטין".

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה ולדימיר פוטין צווי גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד