כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תרם לישראל

פילנתרופ והשותף של וורן באפט הלך לעולמו

דיוויד גוטסמן, בן טיפוחיו של איל ההון וורן באפט שהקים בית השקעות רב עוצמה בוול סטריט, וניהל אותו במשך 50 שנה, הלך לעולמו בניו יורק בגיל 96

פילנתרופ והשותף של וורן באפט הלך לעולמו
דיוויד גוטסמן צילום: חברת First Manhattan

דיוויד גוטסמן, בן 96, שותף של וורן באפט, הלך לעולמו בגיל 96. גוטסמן הקים את בית ההשקעות First Manhattan ולאחר שהתיידד איתו בשנות ה-60, עשה עסקאות גדלות מאוד עם היל ההון וורן באפט. 

גוטסמן שמר את דעותיו הפוליטיות לעצמו וניהל את חברת First Manhattan הפרטית שלו ללא פרסום, ללא פרשנות וללא פרסום של מניות. החברה מנהלת יותר מ-20 מיליארד דולר עבור לקוחותיה, בעיקר אנשים פרטיים.

השניים ניהלו קשר עסקי ואישי קרוב שנמשך עשרות שנים. "וורן היה חכם יותר וידע יותר מכל אחד שפגשתי אי פעם בעסקי ההשקעות", כתב מר גוטסמן בזיכרונות בתוך משפחתו. "נשבעתי להישאר קרוב אליו מכאן ואילך", כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

השניים ערכו שיחות טלפון מדי יום ראשון בערב, בהן דנו ברעיונות השקעה. באפט היום בן 92, סיפק כל כך הרבה הצעות רווחיות עד שגוטסמן, התקשה לישון אחר כך.

דייוויד סנפורד גוטסמן נולד במנהטן ב-26 באפריל 1926. משפחתו עברה לניו רושל, ניו יורק, כשהיה ילד. אביו, בנימין, היה בנקאי ומשקיע. אימו, אסתר (גרפונקל) גוטסמן, תומכת במטרות יהודיות וציוניות, סייעה בהסדרת רכישת מגילות ים המלח לישראל. תרומות הצדקה של בני הזוג גוטסמן כללו שביל אופניים המקיף את ירושלים ואת אולם גוטסמן של כדור הארץ במוזיאון האמריקאי להיסטוריה של הטבע.

חברת First Manhattan פרסמה הודעת אבל מטעם החברה. "בלב כבד אנו מודיעים על פטירתו של מייסד החברה דיוויד סנפורד גוטסמן ב-28 בספטמבר 2022, בגיל 96. הוא השפיע לאין שיעור כבעל, אב, איש עסקים, משקיע, מנטור ופילנתרופ".

עוד נמסר: "הוא היה בעל חזון מאחורי חברת First Manhattan. עם מנהיגות יוצאת דופן, מעבר לחוש ההשקעה שלו, הוא א היה ידוע ביושרו, בסקרנותו האינטלקטואלית ובפילנתרופיה הענפה שלו. יכולתו להדריך את הסובבים אותו למצוינות מקצועית ואישית ומחויבותו לסטנדרטים האתיים הגבוהים ביותר יצרו את התרבות בה מתגאה חברת 'פירסט מנהטן' כיום".

וורן באפט גוטסמן מנהטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד