י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אזהרה אפשרית למערב"

צפו: שיירה "גרעינית" רוסית נראתה בתנועה

שיירה צבאית עם תחזוקה ואספקה ​​של טילים גרעיניים נראתה לאורך כביש ארוך ברוסיה. אנליסטים צבאיים טוענים כי זה יכול להיות סימן להסלמה במלחמה באוקראינה, או הכנה אפשרית של שיגור טילים בקנה מידה גדול

צפו: שיירה "גרעינית" רוסית נראתה בתנועה
רכבת צבאית "גרעינית" רוסית בתנועה צילום: ערוץ הטלגרם Rybar

שיירת משא ענקית עם ציוד צבאי מיוחד הקשור למחלקת נשק גרעיני של משרד ההגנה הרוסי נצפתה בתנועה, מה שעורר חשש מהסלמה במלחמתו של פוטין. סביר להניח שהנגמ"שים שודרגו עם צריחים בעלי יכולת גבוהה יותר, ושריון חסין נגד מוקשים ומערכת טיהור אוויר שנועדה לאפשר ליושביה לפעול ביעילות מול התקפות חי"ר מתמשכות, כך דווח ה'דיילי מייל'.

האנליסט הצבאי קונרד מוסיקה טען כי הצבת יחידות כאלה עשויה לאותת על הסלמה מתקרבת במלחמה מצד הנשיא הרוסי או לבשר על תרגילים גרעיניים בקנה מידה גדול. הדיווח מגיע כאשר נאט"ו הזהירה את המדינות החברות בברית, כי הצוללת הגרעינית החדישה ביותר של רוסיה בלגורוד עזבה את בסיס הים שלה.

וסילי קשין, אנליסט צבאי ופוליטי בבית הספר הגבוה לכלכלה במוסקבה אמר: "אזהרה אפשרית למערב, אנחנו במצב שבו העליונות במשאבים ובנשק קונבנציונלי היא בצד של המערב".

נשיא צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, אמר ביום ראשון האחרון כי הצבא הרוסי צריך להשתמש ב'נשק גרעיני בעל תפוקה נמוכה' כדי לנצח את אוקראינה. קדירוב, כתב בסוף השבוע בטלגרם כי על רוסיה להכריז על חוק צבאי בעיירות הגבול הקרובות לאוקראינה ולפרוס נשק גרעיני בעל תפוקה נמוכה כדי לשנות את הכישלונות הצבאיים האחרונים. "אני לא יודע מה משרד הביטחון מדווח לאלוף הפיקוד העליון פוטין, אבל לדעתי האישית, אנחנו צריכים לנקוט בצעדים דרסטיים יותר", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה נשק גרעיני ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד