כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"הסלמה משמעותית"

צפון קוריאה שיגרה טיל, ביפן נכנסו למקלטים

השלטונות היפניים קראו לתושבים בהוקאידו ובאומורי לתפוס מחסה בעקבות טיל ששגרה הלילה קוריאה הצפונית לעבר יפן. על פי ההערכות, הטיל נחת באוקיינוס ​​השקט, כאשר טוקיו, סיאול וושינגטון מגנות בחריפות את השיגור

צפון קוריאה שיגרה טיל, ביפן נכנסו למקלטים
טיל אילוסטרציה צילום: Pixabay

צפון קוריאה שיגרה הלילה (שלישי) טיל בליסטי חשוד לטווח בינוני מעל יפן, כך מסרו הרשויות בטוקיו ובסיאול (דרום קוריאה). למרות שהשיגור היה ככל הנראה רק ניסוי, גורמים רשמיים באזורים היפנים של הוקאידו ואומורי הפצירו בתושבים לתפוס מחסה.

"נראה שצפון קוריאה שיגרה טיל", מסרה ממשלת יפן בהפעלה נדירה של מערכת ההתראות (J-Alert) שלה. "נא להתפנות לתוך בניינים או מתחת לאדמה". נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול גינה את "הפרובוקציות הפזיזות" של פיונגיאנג; ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, כינה את שיגור הטיל "ברברי". לא דווח על נזק או נפגעים.

משרד האיחוד הדרום קוריאני אמר כי פיונגיאנג לא הגיבה בקו החם המשמש למשא ומתן בין שתי המדינות. הטיל טס מעל יפן ונחת באוקיינוס ​​השקט במרחק של כ-3,000 קילומטרים, כך אמר מזכיר הממשלה הראשי של יפן, הירוקאזו מאטסונו.

הרשויות היפניות והדרום קוריאניות אמרו כי הטיל עבר כ-4,500 קילומטרים בסך הכול, והגיע למהירות של 17 מאך. "סדרת הפעולות של צפון קוריאה, כולל שיגורי הטילים הבליסטיים החוזרים ונשנים שלה, מאיימת על השלום והביטחון של יפן, האזור והקהילה הבינלאומית, ומציבה אתגר רציני לכל הקהילה הבינלאומית, כולל יפן", הוסיף מאטסונו.

שר ההגנה היפני יאסוקאזו חמאדה שיער כי הטיל יכול היה להיות רקטה מסוג Hwasong-12 הדומה לאלו ששיגרה פיונגיאנג בעבר. הבית הלבן כינה את שיגור הטילים של צפון קוריאה כצעד "מסוכן ופזיז". השיגור גונה גם על ידי הפיקוד האמריקני במזרח אסיה והפיקוד ההודו-פסיפיק.

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, התייעץ עם עמיתיו הדרום קוריאנים והיפניים לגבי תגובה בינלאומית "חזקה", הוסיף הדובר. סאליבן אישר מחדש את "מחויבותה של וושינגטון בברזל" להגנת שתי המדינות באסיה, יפן ודרום קוריאה.

החלטות האו"ם אוסרות על צפון קוריאה לבדוק כל סוג של טיל בליסטי. עם זאת, שיגור הטיל הלילה היה הניסוי החמישי מסוג זה תוך 10 ימים. אבל בניגוד לשאר השיגורים האחרונים, הניסוי האחרון היה הפעם הראשונה שצפון קוריאה שיגרה טיל מעל יפן מאז 2017 - מהלך המייצג "הסלמה משמעותית ביחס לפרובוקציות האחרונות שלה" לפי לייף-אריק איסלי, פרופסור באוניברסיטת אווה בסיאול .

טיל בליסטי צפון קוריאה יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד