ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"סיכוי שהכול יתפוצץ"

בלבנון פרסמו התנגדויות להסכם; בכיר ישראלי: "לא נתפשר"

בעיתון "אל אח'באר" פורסמו הערותיהם של הלבנונים לטיוטת ההסכם ההולכת ומתגבשת בינה לבין ישראל בנושא רישום הגבול הימי בין המדינות, ומהן עולה כי הם מסרבים לוותר על כל שטח לטובת הקצאת "שטח בטחוני" וכן מתנגדים לקיום טקס חתימה | בסביבת לפיד הגיבו: "ראש הממשלה לא יסכים להתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל"

בלבנון פרסמו התנגדויות להסכם; בכיר ישראלי: "לא נתפשר"
אסדת הגז צילום: צילום מסך

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה דיווח הבוקר (שלישי) על שורה של הסתייגויות מצד ההנהגה הלבנונית לטיוטת הסכם הגבול הימי עם ישראל. בין ההערות שניתנו: סירוב ליצירת "רצועת ביטחון" בשליטת ישראל וסירוב לוותר על שטח לטובת אותה רצועה.

כמו כן, על פי הדיווח של העיתונאי רועי קייס בכאן 11, לבנון מסרבת לקיים טקס חתימה רשמי בא-נאקורה כפי שרוצים בישראל ובארצות הברית. גורם מדיני בכיר מסר כי ראש הממשלה יאיר לפיד לא יסכים להתפשר על האינטרסים של ישראל ושהם מחכים לקבל את ההערות באופן רשמי כדי להחליט אם וכיצד להתקדם.

בדיווח בעיתון הלבנוני הוסיפו כי לבנון מסרבת להכניס את רעיון סימון הגבול היבשתי להסכם. לבנון לא תישא ותיתן על גבולה היבשתי ותפעל מול האו"ם כדי לקבוע את נקודות הציון של גבולה הבינלאומי והדבר נכון גם לגבי המרחב הימי.

בנוסף דווח כי לבנון מסרבת לקשור את העבודה של חברת האנרגיה הצרפתית "טוטאל אנרג'י" בהסכמה בינה לבין ישראל ומעוניינת שהיא תהיה מחויבת להתחיל בקידוחים בצד הלבנוני ללא קשר לדיונים בין המדינות. מה שחשוב ללבנון הוא שהחברה תודיע על תחילת העבודות במקביל לרצון הישראלי להתחיל את ההפקה בשדה כריש.

בישראל הגדירו את רצועת הביטחון והכרתו כקו גבול כנקודה חשובה לישראל. גורם מדיני בכיר שרטט במהלך תדרוך לכתבים כי ההכרה הזו חשובה ומהווה עיגון שיאפשר להתייחס אליו כ"קו טריטוריאלי". גם סאגת הטקס חתימה חשובה לישראל - ומסמך הטיוטה כולל התייחסות לטקס משותף.

בסביבת ראש הממשלה הגיבו לדיווחים: "ראש הממשלה לפיד לא יסכים להתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל. אנחנו מחכים לקבל את ההערות באופן רשמי מגורמים מוסמכים על מנת שנדע אם וכיצד להתקדם".

הסכם גבול לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד