י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
איזה מאסק תעדיפו?

מאסק הציע לפתור את הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה והצית מלחמה חדשה

ניסיון להציע שלום בין רוסיה לאוקראינה הציתה מלחמת ציוצים בטוויטר בין אילון מאסק, האיש העשיר בעולם, לנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי שהעלה סקר בתגובה להצעת השלום ובה שאל את עוקביו האם הם מעדיפים את המאסק הפרו אוקראיני או שמא הפרו רוסי 

מאסק הציע לפתור את הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה והצית מלחמה חדשה
אילון מאסק צילום: צילום מסך

אלון מאסק ספג היום ביקורת עזה בטוויטר, בין השאר מנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, לאחר שפרסם הצעה ל"תוכנית שלום" בין מוסקבה לקייב.
לפי הצעתו של מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, שאליה צורף סקר, ייערך משאל עם באזורים הכבושים ופירוזה של אוקראינה בפיקוח האו"ם ולהכיר בתוצאותיו, מאסק טען כי יש להכיר בכך שחצי האי קרים שייך לרוסיה ("מאז שנת 1783 - עד הטעות של חרושצ'וב"), אספקת מים קבועה לקרים וכן שאוקראינה תישאר נייטרלית.

"רוב הסיכויים שלכך נגיע בסוף, וכעת זו רק שאלה של כמה אנשים ימותו לפני כן", טען מאסק. "גם חשוב לציין שאפשרי מאוד, אם כי לא סביר, שהעימות הזה יתגלגל למלחמה גרעינית".

סדרת הציוצים של מנכ"ל טסלה עוררו זעם באוקראינה ובקרב גולשים רבים בעולם. נשיא אוקראינה זלנסקי פרסם בתגובה ציוץ עם סקר: "איזה אילון מאסק אתם אוהבים יותר?", ונתן שתי אפשרויות לתשובה: "אותו אחד שתומך באוקראינה" ו"אותו אחד שתומך ברוסיה".

שגריר אוקראינה בגרמניה, אנדריי מלניק, הגיב גם הוא בזעם למאסק, וצייץ: "לך לעזאזל זו התשובה הכי דיפלומטית שלי עבורך". בהמשך הוסיף: "התוצאה היחידה היא שעכשיו אף אוקראיני לא יקנה יותר את השטויות שלך. שיהיה לך בהצלחה".

יצוין כי מאסק דווקא סייע לאוקראינה - ואף זכה להוקרת תודה מזלנסקי - לאחר שהפעיל במדינה את סטארלינק, מערכת האיטנרנט הלווייני של SpaceX שמסייעת מאוד לצבא . עם זאת מאסק הבהיר מיד לאחר הפלישה הרוסית כי סטארלינק לא תחסום אתרי חדשות רוסיים, זאת אף שקיבל בקשות בנושא מכמה ממשלות.

אילון מאסק מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד