כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מתנה לפוטין"

קמפיין המונים צ'כי מימן טנק עבור אוקראינה

קמפיין מימון המונים צ'כי גייס בהצלחה יותר מ-1.3 מיליון דולר לרכישת טנק מודרני עבור הצבא האוקראיני. הקמפיין, שזכה לכינוי "מתנה לפוטין", קיבל תרומות מ-11,288 תורמים, והמארגנים אומרים כי מדובר ברכישה ראשונה מסוגה של טנק במימון המונים

קמפיין המונים צ'כי מימן טנק עבור אוקראינה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אזרחים צ'כים קנו במימון המונים טנק T-72 מהתקופה הסובייטית המודרנית בשם 'תומס' והוא יישלח לאוקראינה. המימון נתמך על ידי משרד ההגנה הצ'כי ושגרירות אוקראינה בפראג. בהודעה שפרסמה בטוויטר, שרת ההגנה הצ'כית יאנה צ'רנוכובה התבדחה על כך שתורמים קנו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין - שמציין את יום הולדתו ה-70 ב-7 באוקטובר - "מתנה ראויה".

"תודה רבה לכולכם שקונים לו 'מתנות' בדמות תמיכה באוקראינה", היא התלוצצה. "שוב, תודה רבה על הנדיבות והסולידריות שלך. אנחנו חייבים להמשיך לעזור לאוקראינה, כולנו, ונעשה זאת". שגריר אוקראינה בפראג, יבהן פרבייניס, צייץ בטוויטר: "צ'כיה הפכה למדינה הראשונה שבה אנשים רגילים קנו טנק עבור משרד ההגנה האוקראיני". הטנק הוא גרסה מודרנית של הטנק מהתקופה הסובייטית שנכנס לייצור לראשונה בשנת 1969. הותקן בו מכשיר חדש ליצירת מסך עשן בלחימה ויש לו תותח קדמי משודרג, כך מדווח ה-BBC.

המארגנים אומרים שהם ימשיכו לאסוף תרומות כדי לספק לכוחות האוקראינים שורה של ציוד צבאי אחר, כולל מל"טים, ביגוד תרמי, אפודים חסיני כדורים ותחמושת. יש לציין כי אוקראינה קיבלה כבר בעבר מל"טים צבאיים מתנה מאזרחים באירופה שאספו כסף במימון המונים.

מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, ממשלות מערביות סיפקו לכוחות האוקראינים כמויות אדירות של ציוד צבאי. ארה"ב סיפקה למעלה מ-15.1 מיליארד דולר בסיוע מאז ה-24 בפברואר, בריטניה התחייבה ל-3 מיליארד דולר, גם ממשלות במרכז ומזרח אירופה תרמו סכומים אדירים לכוחות אוקראינה, פולין תרמה כ-230 טנקים וממשלת צ'כיה תרמה גם היא ציוד צבאי רב.

לפי שגרירות אוקראינה בפראג, קמפיין "מתנה לפוטין" גייס מיליוני דולרים לרכישת נשק. תורמים יכולים לציין במה הם מעוניינים לתרום את כספם - בין אם טנקים, תחמושת או מל"טים. תוכנית נוספת שהוקמה על ידי הממשלה האוקראינית, ונתמכה על ידי שורה של מפורסמים, גייס יותר מ-196 מיליון דולר ושימש לתשלום עבור 986 מל"טים, 20 סטים של משקפי ראיית לילה ומסוק צבאי. הכספים שימשו גם לפרויקטים הומניטריים.

מלחמת אוקראינה רוסיה טנק ולדימיר פוטין צ'כיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד