א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ברוך דיין האמת

המתמיד הירושלמי נפטר בליל היום הקדוש

הגאון הצדיק רבי משה שיינברגר זצ"ל מגדולי המתמידים ועובדי ה' בירושלים נפטר בליל התקדש יום כיפור לאחר קבלת עול מלכות שמים. הלוויתו הלילה מביהמ"ד ספינקא ברחוב ראשית חכמה שם היה שוקד על תלמודו 

המתמיד הירושלמי נפטר בליל היום הקדוש
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בליל התקדש היום הקדוש הסתלק לבית עולמו הגאון הצדיק רבי  משה שיינברגר זצ"ל בעל מחבר ספרי "מנחת משה" על מסכת שבת, שהשיב נשמתו הטהורה בקבלת עול מלכות שמים עת התקדש היום הקדוש והוא בן 89.

המנוח זצ"ל נולד בירושלים לאביו הגאון רבי מנחם מאניש שיינברגר זצ"ל, והיה חתן הרה"צ ר' חיים דוד ידלר זצ"ל. 

כבר בבחרותו נודע בגאונותו, וכאשר הקים הגאון הישיש רבי אליקים שלזינגר את ישיבתו בראשית דרכו בירושלים, עמד על גדלותו וצירף אותו לר"מ בישיבה, שם קנו תורה אצלו גדולי התלמיד חכמים שבירושלים ביניהם הגאון החסיד רבי משה קרמר נשיא מוסדות ברסלב, המגיד מישרים הגה"צ רבי חיים יוסף גוטליב ועוד רבים. 

התורה הקדושה היתה משוש חייו ובאהבתה שגה תמיד, יום ולילה לא ישבותו ולא מש מתוך האהל, הרביץ תורה רבות בשנים והעמיד תלמידים הרבה, תפלתו הייתה במתינות וישוב הדעת כבן המתחטא לפני אבינו שבשמים, היה מוכתר בכל מידה שהתורה נקנית בהם וביחוד במעלה של נקי כפים וזהירותו העצומה בענייני ממונות. 

היה יושב ולומד בבית המדרש ספינקא ברחוב ראשית חכמה בירושלים. והיה מכונה "דער מתמיד פון ספינקא שול". חיבר את הספר מנחת משה על הפרקים הסבוכים של מסכת שבת. כאשר הופיע ספרו מנחת משה בשנת תשמ"ט, הספר התקבל בחיבה ובהערצה אצל כל הלומדים, ואף מצוטט בהרבה ספרי פוסקים בהלכות שבת, הוא זכה לחביבות יתירה אצל גאב"ד העדה החרדית בעל ה'מנחת יצחק' זצ"ל שפתח לפניו את גנזיו שלא הראה לאף אחד. 

כדרכם של גדולי ירושלים התהלך בצידי דרכים ולא לבש איצטלא דרבנן, הוא נמנה על בני הישוב הישן והלך בדרך ההתבדלות של מייסדי הישוב הישן, לא השתתף בבחירות לכנסת ולעירייה, דעתו ברורה ואיתנה להתבדל מכל המפלגות, ולקח חלק פעיל במערכות הדת. 

בצניעות ובפשטות התהלך כל ימיו, ברח מהכבוד ומהשררה, חיי בדחקות ובצמצום, כאשר אשתו הצדקנית מסירה ממנו כל דאגה ועול כלכלת הבית שיכול לשבת באוהלה של תורה. 

בתפילתו הייתה כמונה מעות ממש, כאשר גם לעת זקנותו טרח עצמו להגיע מידי יום לתפילות בבית הכנסת, לאחר התפילה חזר לביתו, אפילו שההליכה הייתה קשה עליו וכל דרך לקח לו הרבה זמן, לאכילה קצרה וחזר מיד לתלמודו בבית הכנסת שם שקד על תלמודו כל היום. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

הלוויתו תצא הערב אור ליום חמישי מוצאי יום הכפורים תשפ"ג, בשעה 23:00 מבית המדרש של חסידות ספינקא ברחוב ראשית חכמה שכונת אחווה בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

יושבים שבעה עד ערב החג בביתו רחוב רבי יצחק נפחא 6 שכונת גאולה ירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מתמיד ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד