כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תעמולה רוסית

קריאות עידוד מזויפות נוספו לחגיגת הסיפוח של פוטין

סרטונים לא ערוכים שפורסו ברשתות החברתיות מראים קריאות עידוד מזויפות לצילומים מחגיגת הסיפוח של ולדימיר פוטין בקרמלין. בנוסף היו דיווחים על כך ששולמו לרוסים כדי להשתתף באירוע או שהכניסו אליו אוטובוסים מלאים בעובדי מדינה

מפגן אווירי רוסי
מפגן אווירי רוסי צילום: דוברות הקרמלין

בעצרת תמיכה בסיפוח שטחים אוקראינים ששודרה בטלוויזיה הממלכתית ביום שישי האחרון ברוסיה, הושתלו על ידי פקידים רוסים "תומכים" קולניים על מנת לחזק את גודל הקהל, כך דיווח אתר 'ניוזוויק'.

פוטין ערך עצרת ביום שישי האחרון ואמר כי רוסיה תשתלט על ארבעה אזורים באוקראינה - חרסון, דונייצק, לוהנסק וזפוריז'יה, לאחר משאלי עם מדומים באזורים הכבושים בחלקם שהוגדרו על ידי ארגונים בינלאומיים כלא חוקיות.

המנהיג הרוסי דיבר עם המונים בעצרת, המונים הגיעו לחגוג את הסיפוח של השטחים. "דונייצק, לוהנסק, זפוריז'יה, חרסון, רוסיה ביחד לנצח" נכתב על כרזה שנתלה על ידי הקרמלין.

ערוצי טלגרם וטוויטר מקומיים פרסמו קטעים לא ערוכים שצולמו באירוע עצמו, לצד סרטונים שנראה שיש בנם קריאות עידוד וקריאות שנוספו על ידי התקשורת הממלכתית.

הצופים האזינו לנאום של איבן אוקלוביסטין, שחקן ובמאי, כמו גם מעריץ מושבע של פוטין. אוקלוביסטין כינה את מלחמתו של פוטין נגד אוקראינה "קדושה", והוא צעק קריאות קרב. הטלוויזיה שידרה קטנים ערוכים עם עידוד ומחיאות כפיים, אבל הצילומים האמיתיים פורסמו ברשתות החברתיות, שם רואים כי רק קצת מריעים בחיוב לנאומו.

בנוסף היו דיווחים על כך ששולמו לרוסים כדי להשתתף באירוע או שהכניסו אליו אוטובוסים מלאים בעובדי מדינה. "הנה סרטון טוב מאוד שצריך להראות לכל מי שאומר 'כל הרוסים הם בעד המלחמה", צייץ הפעיל החברתי הרוסי ג'ורג' אלבורוב, ופרסם קטע שמראה שורות של אוטובוסים. "אלה האוטובוסים שהביאו אתמול את עובדי המדינה לעצרת פוטין. הם לא היו אנשים שרצו לשמוח על כיבוש חלק מאוקראינה בחינם וללא כפייה". ה-BBC דיווח כי אנשים רבים לא היו מוכנים לדבר על הנושא, וסירבו לומר מדוע הם היו באירוע, ואישה אחת לא ידעה על מה האירוע.

מספר ימים לאחר שרוסיה הכריזה באופן בלתי חוקי על סיפוח ארבעת האזורים, אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לתקשורת כי הוא אינו יודע היכן נמצא "הגבול המערבי החדש של רוסיה". פסקוב אמר שרוסיה טרם סיכמה את הגבולות של חרסון וזפוריז'יה.

"נמשיך להתייעץ עם האנשים שחיים באותם אזורים", אמר פסקוב במהלך שיחת ועידה, מבלי לפרט. הוא הוסיף כי אינו יכול לפרט באיזה מתכונת תיערך הייעוץ. "אמרתי את כל מה שאני יכול לומר על זה", אמר פסקוב, כאשר התבקש הבהרות נוספות בעניין.

מלחמת אוקראינה רוסיה תעמולה שקרית תעמולה סובייטית ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד