י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סחיטה באיומים

החתימה מתעכבת: לבנון מאתגרת את ישראל

לבנון מאיימת על ישראל בהסלמה אם החתימה על הסכם רישום הגבולות הימי יתעכב. בינתיים ההשגות הלבנוניות על הטיוטות הוגשו בערב יוה"כ לשגרירות האמריקנית שמתווכת בין הצדדים | בישראל עדיין לא מגיבים

החתימה מתעכבת: לבנון מאתגרת את ישראל
מוצב של חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

בתוך כך, רישום הגבול הימי בין ישראל ולבנון: גורם לבנוני רם-דרג מאיים על ישראל בהסלמה אם תעכב את החתימה על הסכם רישום הגבולות. כך מדווח העיתון הלבנוני אל-אח'באר המקורב לחיזבאללה.

לדברי הגורם, סירוב מצד ממשלתו של יאיר לפיד להשגות הלבנוניות שהוגשו ערב יום כיפור לשגרירות האמריקנית משמעותו "פתיחת הדלת בפני הסלמה בלתי נשלטת" ו"פיצוץ צבאי משני עבריו של הגבול".

בערב יום כיפור הגישה ממשלת לבנון לשגרירות האמריקנית בביירות את רשימת ההשגות לטיוטת הסכם הגבול הימי עם ישראל, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

בעניין זה העריך סגן יו"ר הפרלמנט אליאס בו סעב כי מצד אחד ההשגות שהוגשו לא תכשלנה את החתימה הסופית על ההסכם, גם אם ממשלת לבנון אינה מקבלת את הטיוטה שהוגשה בשבוע שעבר כמות שהיא.

בראיון שהעניק בו סעב לערוץ LBC הלבנוני הוא הוסיף ואמר: "מבחינתנו, המו"מ הסתיים, אנחנו היום באנו לדבר עליו כעל עיסקה מסחרית לכל דבר." עוד מסר בראיון, כי "לבנון לא תשלם ולו אגורה אחת לישראל על שדה הגז קאנא", וכי "לישראל לא תהיינה זכויות על השדה", הנמצא משני צידי קו 23, שעל בסיסו הותווה תחום הגבול הימי בין שתי המדינות.

נזכיר כי השבוע דווח שראש הממשלה החליפי נפתלי בנט קיבל לידיו את פרטי ההסכם המתגבש בין ישראל ללבנון ויחליט בהתאם לתוכן שבו האם להתנגד לו או לאשר אותו בממשלה או בקבינט. אולם יוכל להטיל וטו ולסכל את אישור ההסכם רק אם הוא יובא לאישור הממשלה ולא יוכל להתנגד אם הוא יובא לאישור רק בקבינט המדיני הביטחוני.

בינתיים באופוזיציה טוענים למחטף ולכניעה לטרור כשבראש מקהלת המבקרים ניצב ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שדורש לחשוף את פרטי ההסכם לכלל אזרחי ישראל בטרם ייחתם ויש שדורשים להביאו לאישור הכנסת או לבצע משאל עם שיכריע בסוגיה.

גבול ישראל גבול לבנון חיזבאללה מתוה הגז אסדות הגז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד