כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ציורי גיהנום על המדרגות

שחור לבן: אמן צייר במשך שנתיים כל סנטימטר בביתו

אמן בריטי מפורסם בעולם עמל במשך שנתיים האחרונות בשרטוט כל סנטימטר בביתו עם ציורי החתימה שלו המדהימים בשחור-לבן. קוקס התפרסם ב-2017 לאחר שסרטון פייסבוק של עבודתו הפך ויראלי, וצבר יותר מ-45 מיליון צפיות בשבוע אחד בלבד

שחור לבן: אמן צייר במשך שנתיים כל סנטימטר בביתו
הבית של האמן הבריטי צילום: מתוך אינסטגרם mrdoodle

מסתבר שיש כן מקרים שהם "שחור ולבן". אמן בריטי ידוע בעולם, סם קוקס, בילה את השנתיים האחרונות בשרטוט כל סנטימטר בביתו עם ציורי החתימה שלו המדהימים שלו בשחור-לבן.

הבית בנוי משישה חדרי שינה, מכוסה מכף רגל ועד ראש ביצירות המושכות את העין שהקנו לו את שמו. "כל כך שמח ונרגש שסוף סוף שרטטתי לי את הבית", כתב קוקס בפוסט באינסטגרם, "השתמשתי ב-900 ליטר צבע לבן, 401 פחיות ספריי צבע שחור (בחוץ), 286 בקבוקי צבע ציור שחור (בפנים) ו-2296 עטים (השתמשתי רק בארבעה עטים בגדלים שונים אבל הם ניתנים למילוי מחדש).

האמן הבריטי סם קוקס: מתוך חשבון האינסטגרם שלו

עוד כתב באינסטגרם: "האנימציה נוצרה לגמרי על ידי והיא מורכבת מ-1857 תצלומים, שצולמו בקפידה בין ספטמבר 2020 לספטמבר 2022", הוסיף. "כל הבית אמיתי, הכל משורבט, השרבוטים כולם צוירו ביד בשביל האנימציה".

קוקס התפרסם ב-2017 לאחר שפתח חנות בתחנת אולד סטריט במזרח לונדון. סרטון פייסבוק של עבודתו הפך ויראלי, וצבר יותר מ-45 מיליון צפיות בשבוע אחד בלבד.

אבל לפי קוקס, חלום חייו היה לקנות בית ואז להפוך אותו לשרבוט. בשנת 2019, קוקס, בן 28, הפך את חלומו למציאות ורכש את האחוזה בעיירה טנטרדן באנגליה, תמורת 1.53 מיליון דולר.

לכל חדר נושא משלו. המסדרון מכוסה ביצירות תיבת נח, ואילו המדרגות מכוסות בציורי גן עדן וגיהנום.

"היה לי קצת מושג על הנושא אבל השרבוטים הבודדים הם ספונטניים", אמר קוקס לתקשורת הבריטית. הוא הוסיף כי "ההשראה העיקרית שלי חוזרת כשהייתי ילד שצפיתי בתוכניות ילדים ובמשחקי וידאו, תמיד רציתי לצייר דמויות למשחקי וידאו". קוקס הסביר שלא סביר שהוא יעבור דירה אפילו אם "זה היה סכום כסף מדהים, אני ארגיש עצוב לעזוב את הבית הזה, כי זה הראשון שלי".

ולא נראה שלקוקס יש בעיה עם כסף. בשנת 2020, אחת היצירות שלו נמכרה בכמעט מיליון דולר.

בריטניה אומנות שחור ולבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד