ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
תחזית קודרת

"לפוטין אין לאן ללכת: אנחנו צריכים לצפות לנשק גרעיני"

מפקד בכיר לשעבר בצבא בריטניה מזהיר כי מנהיג רוסיה עלול להשתמש בנשק גרעיני. האלוף בדימוס ג'ונתן שו אמר שפוטין לא יכול לעשות הרבה במלחמה | ההתקדמות האוקראינית נמשכת, עשרות ערים וכפרים שוחררו תוך שעות ספורות על ידי אוקראינים

"לפוטין אין לאן ללכת: אנחנו צריכים לצפות לנשק גרעיני"
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

בריטניה צריכה להתכונן לכך שפוטין ישתמש בנשק גרעיני כשהוא עומד בפני תבוסה בלתי נמנעת באוקראינה, כך אמר מפקד צבאי בריטי בכיר לשעבר. האלוף בדימוס ג'ונתן שו אמר שאין הרבה אפשרויות לנשיא פוטין, והכישלון של הצבא שלו יגרום לו להשתמש בנשק גרעיני.

האזהרה שלו הגיעה כשההתקדמות האוקראינית נמשכה אתמול ושלשום, במיוחד ליד העיר חרסון שבדרום המדינה, שם קרסה קו החזית של רוסיה, כך על פי מקורות משני הצדדים של המלחמה. עשרות ערים וכפרים שוחררו תוך שעות ספורות לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים, שהיו מנותקים מקווי האספקה ​​שלהם. חיילים רוסים נסוגו למרחק עשרים קילומטרים, כך לפי בלוגרים צבאיים פרו רוסיה.

יש גם חשש שרוסיה עלולה לשגר את הפוסידון, מל"ט טורפדו בעל יכולת גרעינית מצוללת. ניסויים צפויים להתבצע בקרוב בים, כך דווח ה'דיילי מייל'.

כעוזר ראש מטה ההגנה של בריטניה לשעבר, האלוף שו היה אחראי על הגנת המרכיב הצבאי של ההרתעה הגרעינית של בריטניה. הוא אמר: "לפוטין אין לאן ללכת. אז אנחנו צריכים להתכונן לנשק גרעיני, אני רק מקווה שהסינים ימשכו את השטיח מתחתיו, מכיוון שגם הם יסבלו ממלחמה גרעינית באירו-אסיה. מבחינת פוטין, יש רק נתיב אחד לצאת מהמצוקה שלו וזה התקפה גרעינית".

הנשיא הרוסי איים להשתמש ב'כל האמצעים הזמינים' כדי להגן על אזורים במזרח אוקראינה שנכבשו על ידי חיילים רוסים וסופחו על ידי הקרמלין.

מלחמת אוקראינה רוסיה נשק גרעיני בריטניה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד