כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ומה קורה בגזרה החרדית

פחות מחודש לפני: זו היתה התוצאה לו הבחירות היו מתקיימות היום

הבחירות לכנסת הולכות ומתקרבות, אך עד למדגמים לא נדע לאן הרוח נושבת, בינתיים סקר נוסף שניסה להעריך את התוצאות נתקל בתיקו בין הגושים, מה שאולי מעיד כי הבחירות עשויות להיות מוכרעות על חודו של מנדט | גנץ וליברמן נחלשים, לעומת העבודה ומרצ שחוות התחזקות

פחות מחודש לפני: זו היתה התוצאה לו הבחירות היו מתקיימות היום
מצביע בקלפי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד 26 יום נצעד אל הקלפיות כדי לבחור את הכנסת הבאה בתקווה שתוצאות גם יניבו ממשלה יציבה למשך ארבע השנים הקרובות, אולם מסקר חדש שערך מכון 'מאגר מוחות' בהנהלת פרופ' יצחק כץ ומתפרסם הבוקר (חמישי) בעיתון 'ישראל היום' עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש נתניהו וגוש לפיד היו עומדים על שוויון מוחלט של 60:60, מה שמחזק את ההערכה כי הבחירות הללו אם יוכרעו אז על חודו של מנדט.

מהסקר עולה כי 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עדיין המפלגה הגדולה בכנסת עם 32 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 24,  'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר הינה המפלגה השלישית בגודלה עם 13 מושבים. 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ שמתמודד על ראשות הממשלה - לא מתרומם ומשיג 11 מושבים בלבד.

בגזרת המפלגות החרדיות נרשמת ירידה בייצוג בכנסת כאשר ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי מכניסה 8 חברי כנסת לעומת 9 בכנסת הנוכחית ואילו 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף, שומרת על כוחה עם 7 חברי כנסת.

לפי סקר 'ישראל היום', מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת מ-7 כיום ל-6 בכנסת הבאה, לעומת 'מרצ' בראשות זהבה גלאון שמתחזקת בסקר ומשמרת את כוחה עם 6 מושבים, מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן נחלשת בכוחה ויורדת מ-7 בכנסת הנוכחית ל-5 בכנסת הבאה.

בתחתית צפות מעל אחוז החסימה שתי המפלגות הערביות 'חד"ש-תע"ל' בראשות איימן עודה ואחמד טיבי ורע"מ בראשות מנסור עבאס שמשיגות 4 מושבים כל אחת.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 2.0% מרחק כמנדט וחצי מאחוז החסימה, 'המפלגה הכלכלית' בראשות ירון זליכה - 0.9%, מפלגת 'חופש כלכלי' בראשות אביר קארה - 0.7%, 'בל"ד' בראשות סמי אבו שחאדה עם 0.6% ואילו מפלגת 'צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר נמחקת לחלוטין עם 0.0% תמיכה, כמו גם מפלגת 'ישראל חופשית דמוקרטית' בראשות אלי אבידר.

נתניהו. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

לפי תוצאות הסקר, גוש נתניהו משיג 60 מנדטים, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמשיג 56 מנדטים, אך לאור ההתבטאויות האחרונות של ראש הממשלה כי אין לו בעיה להקים ממשלה עם או בתמיכת 'הרשימה המשותפת' יש לו 60 תומכים. 

ב'ישראל היום' מציניים כי הצבעה נמוכה במגזר הערבי כפי שמסתמן מסקרים שנערכו במגזר עשויה להשאיר את מפלגת חד"ש תע"ל מחוץ לכנסת ובמצב כזה יעלה גוש הימין התומך בנתניהו ל-64 מנדטים.

הסקר נערך על ידי מאגר מוחות - מכון מחקר וייעוץ בינתחומי בע"מ בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ. שיטת הדגימה - משולבת: פאנל אינטרנטי וטלפוני. הסקר נערך בתאריכים 02.10.2022 ו־03.10.2022, בקרב 511 איש, שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18 ומעלה). הדיגום מאפשר הסקת מסקנות ברמת ביטחון של 95%, עם טעות דגימה של 4.4%.

בחירות לכנסת ה-25 מאגר מוחות ישראל היום סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד