כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הציון יהיה פתוח בכל השעות

היערכות בפרשבורג: לקראת יומא דהילולא של מרן ה'חתם סופר'

בסלובקיה נערכים ליארצייט של מרן ה'חתם סופר' מיד לאחר חג הסוכות, המונים יגיעו למקום מהארץ והעולם. 'מרכז חתם סופר' השלימו את ההכנות בהכנסת אורחים הצמודה לציון, והציון עצמו יהיה פתוח בכל שעות ההילולא ביום ובלילה. כל הפרטים 

היערכות בפרשבורג: לקראת יומא דהילולא של מרן ה'חתם סופר'
תפילה בציון החת"ס ביום ההילולא צילום: באדיבות המצלם

בעיר פרשבורג (ברטיסלבה, סלובקיה) הכנות לקליטת אלפי המתפללים שיבקרו כמדי שנה לכבוד היארצייט של מרן ה'חתם סופר' זיע"א בכ"ה בתשרי.

לשמחת אלפי צאצאיו ותלמידיו - לומדי תורתו ברחבי העולם נרכש לאחרונה מבנה צמוד לבית החיים הישן בו טמונים מרנא החתם סופר זי"ע ועוד צדיקים וגדולים, והוא הוסב למרכז הכנסת אורחים שכולל מקום תפילה, חדר אוכל, שירותים, ואולם אירועים.

הבניין כבר אירח מספר עצום של מבקרים שבאו לעיר פרשבורג, שעד כה לא היה להם מקום לנוח בבואם לפקוד את הציון הקדוש של רבן של ישראל.

לקראת היארצייט הקרוב, נערכים לסעודת הילולא מרכזית בהשתתפותם של גדולי הרבנים מארץ ישראל, ארה"ב ואירופה, באולם החדש ומפואר, כאשר במהלך היום והלילה יוגשו ארוחות חמות לכלל המבקרים. כמו"כ יהיה אולם נפרד לנשים.

בניין הכנסת אורחים מנוהל ע"י "מרכז חתם סופר", שע"י קהל חשב סופר – לונדון אשר בנשיאות גאב"ד פרשבורג לונדון הגאון רבי שמואל לודמיר, נכד מרן החתם סופר ושושלת רבני פרשבורג אחריו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בקרוב יתחילו בע"ה עבודות בנייה להרחבת הבנין שיכלול בית המדרש, אוצר ספרים, מקווה טהרה, חדר לימוד וחדרי קפה. הפרויקט זכה לשבחים ותמיכה מגדולי האדמו"רים והרבנים ברחבי העולם.

התפתחות חשובה נוספת היא שהנהלת מרכז חתם סופר סיכמה עם הקהילה היהודית המקומית והעירייה שהציון הקדוש יהיה פתוח ביום ההילולא לאורך כל שעות היום והלילה. ג"כ במשך השנה יהיה שעות פתיחה ארוכות יותר, דבר שלא היה בעבר.

בנוסף, נפתחה לאחרונה בברטיסלבה מסעדה כשרה במרחק דקות ספורות מבית הקברות הישן, שמציע גם קייטרינג לקבוצות המבקרות בעיר. המסעדה נמצאת תחת השגחת "כדתיא" מלונדון.

מרכז החתם סופר הצמוד לציון הקדוש

החתם סופר סלובקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד