ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לפיד דחה את ההערות

ישראל מפוצצת את ההסכם עם לבנון • גנץ: "מוכנים לקרב"

ישראל דוחה את הערות לבנון ומפוצצת את הסכם הגבול הימי: ראש הממשלה יאיר לפיד דוחה את ההערות שהעבירו הלבנונים בנוגע להסכם הגבול הימי וחלוקת הגז בין ישראל למדינתם | גורם ישראלי בכיר מבהיר כי "מדינת ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי"

ישראל מפוצצת את ההסכם עם לבנון • גנץ: "מוכנים לקרב"
מאגר הגז כריש בגבול הלבנוני צילום: אנרג'יאן

בלשכת ראש הממשלה מעדכנים היוםֶ (חמישי) כי הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון על אסדות הגז מתפוצץ בעקבות סירובו של יאיר לפיד לקבל את לבנון על ההסכם: "מתנגדים לטקס חתימה ולרצועת ביטחון"">הערות לבנון.

״מדינת ישראל קיבלה את הערות לבנון לטיוטת ההסכם״, נמסר בהודעה משלכת ראש הממשלה אחרי שראש הממשלה יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, לפיד הורה לצוות המו"מ לדחותם".

עוד נמסר כי ״ראש הממשלה לפיד הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הבטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב״.

גורם בכיר בישראל אמר: ״ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

שעה קלה קודם הודעת ישראל התייחס שר הביטחון בני גנץ לנושא בטקס ציון מלחמת יום הכיפורים והעביר מסר תקיף לחיזבאללה, "בין אם יחתם ההסכם או לאו, אנו ערוכים להגן על התשתיות שלנו ועל ריבונותנו. אם חיזבאללה יבקש לפגוע בהן – המחיר הצבאי שמדינת לבנון וחיזבאללה ישלמו יהיה כבד מאוד איננו ששים אלי קרב, אך אנו מוכנים אליו", אמר.

לבנון אסדת קידוח הסכם יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד