י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התחלק בין הילדים

בוריס ג'ונסון קיבל ירושה של 400,000 ליש"ט

אימו האמנית של בוריס ג'ונסון, שרלוט ג'ונסון, השאירה לראש הממשלה לשעבר 400,000 ליש"ט בצוואתה לאחר שמתה אשתקד בגיל 79. העיזבון שלה בשווי 1.67 מיליון ליש"ט חולק בין ארבעת ילדיה

בוריס ג'ונסון קיבל ירושה של 400,000 ליש"ט
בוריס ג'ונסון צילום: ממשלת בריטניה

על פי הדיווחים בבריטניה, אימו האמנית של בוריס ג'ונסון, שרלוט ג'ונסון וואהל, השאירה לראש הממשלה לשעבר 400,000 ליש"ט (1.6 מיליון ש"ח) בצוואתה לאחר מותה אחרי מאבק במחלת הפרקינסון. גב' ג'ונסון וואהל מתה בבית החולים סנט מרי בפדינגטון בספטמבר בשנה שעברה, בגיל 79.

בנה בוריס ג'ונסון כינה את אימו, "אמנית מקצועית", הוא גם שיבח אותה בעבר כי הנחילה לו את "שוויון הערך לכל חיי אדם". ראש הממשלה לשעבר קיבל 400,000 ליש"ט על ידי אימו בצוואתה לאחר שהעיזבון שלה 1.67 מיליון ליש"ט חולק בין ארבעת ילדיה, בוריס, רייצ'ל, ליאו וג'ו, כך דיווח ה'סאן' הבריטי.

אך למרות שגידלה שני בנים שהפכו לפוליטיקאים שמרנים, יחד עם העיתונאית רייצ'ל והיזם ליאו, גב' ג'ונסון וואהל אמרה כי היא עצמה גדלה סביב "סוציאליסטים עשירים". ובראיון ב-2015 לרדיו 'טיימס' הודתה כי מעולם לא הצביעה לשמרנים.

גברת ג'ונסון וואהל עסקה באמנות וציירה במגוון נושאים, בעיקר פורטרטים. היא השלימה יותר מ-2,000 יצירות בקריירה שלה והייתה מושא לתערוכה בגלריות בלונדון ב-2015.

יחד עם בוריס ג'ונסון, 58, היא הייתה גם אימם של העיתונאית רייצ'ל ג'ונסון, 57, היזם ליאו ג'ונסון, 54 וחבר הפרלמנט השמרני לשעבר ג'ו ג'ונסון.

היא אובחנה עם מחלת פרקינסון ב-1982, בגיל 40, הפרעה במערכת העצבים שמשפיעה על התנועה ועלולה לגרום לרעד. בשיחה עם ה'טלגרף' ב-2008, היא אמרה: "אני מנסה לצייר כל יום, אם כי אני צריכה ללכת הרבה לבית החולים, אני עדיין מצליח לצייר, למרות שהזרוע שלי עושה פתאום תנועה שהיא לגמרי לא מכוונת וזה כמעט מביא אותי עד דמעות".

בוריס ג'ונסון ראש הממשלה לשעבר דיבר בעבר על אימו, ואמר בוועידת המפלגה השמרנית ב-2019 כי היא לימדה אותו להאמין ב"חשיבות הכבוד והשוויון, שווה הערך של כל בן אדם על הפלנטה".

בוריס ג'ונסון ירושה ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד