כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הם בעצמם קורבנות"

12 אזרחים בעלי קשר לארגון דאעש ישובו לגרמניה

קבוצה שכללה ארבע נשים, שבעה ילדים וגבר שהובא לסוריה כשהיה בן 11, הוחזרה לגרמניה. שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק. "אני מקלה במיוחד כי הילדים אינם אחראים לבחירות הגורליות של הוריהם" והוסיפה, כי הם "בסופו של דבר גם קורבנות של דאעש"

12 אזרחים בעלי קשר לארגון דאעש ישובו לגרמניה
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

ממשלת גרמניה החזירה לסוריה כמה נשים בעלות אזרחות גרמנית שהיו בסוריה וחשודות בתמיכה במדינה האסלאמית - דאעש, יחד עם ילדיהן, כך הודיעה ביום רביעי שרת החוץ הגרמנית אנאלנה בארבוק. היא ציינה כי המבוגרים יצטרכו לעמוד לדין על מעשיהם.

הקבוצה מורכבת מארבע נשים, שבעה ילדים וצעיר שנלקח לסוריה כשהיה בן 11. כולם חיו במחנה רוג' בצפון מזרח סוריה, שנמצא ברובו בשליטה כורדית. "אני מקלה במיוחד כי הילדים אינם אחראים לבחירות הגורליות של הוריהם", אמרה בארבוק והוסיפה כי הם "בסופו של דבר גם קורבנות של דאעש".

חמשת המבוגרים בקבוצה נעצרו כשחזרו לגרמניה ויצטרכו "לתת את הדין על מעשיהם לכאורה" אמרה שרת החוץ הגרמנית. בסך הכול 26 נשים ו-76 ילדים עם חשד לקשר לדאעש הוחזרו מסוריה לגרמניה בשנים האחרונות. חלקם נשפטו ונכלאו על פשעים שבוצעו במהלך המלחמה. "אני מרגישה הקלה כי הפעולה הזו אפשרה לנו לסגור כמעט את כל התיקים הידועים", אמרה בארבוק.

עם זאת, משרד החוץ הגרמני אמר כי היו כמה מקרים שבהם נשים בסוריה בחרו שלא לחזור לגרמניה. האו"ם האשים את המדינה האסלאמית הקיצונית דאעש בביצוע הפרות של זכויות אדם, הוצאות להורג המוניות ופשעי מלחמה.

ארגון הטרור ידוע כאכזרי במיוחד ופעיל ברשתות החברתיות, הכולל סרטונים של עריפת ראשים של חיילים, עיתונאים ועובדי סיוע. ב-2014 הצליח הארגון להשתלט על חלקים גדולים של עיראק וסוריה. מאז הוא גורש מאותם אזורים והצטמצם בגודלו. אך הוא עדיין קיים והתרחב למדינות אחרות, כולל אפגניסטן ואפריקה.

דאעש דאעש גרמניה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד