כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פצצת זמן

אין מים נקיים: הכולרה פוגעת במדינה הענייה

האיטי עומדת בפני 'פצצת זמן של כולרה', כך מזהיר גורם רשמי באו"ם. הרשויות בהאיטי מאשרות מקרה מוות אחד, ומעל 50 מקרים חשודים ככולרה. 1.2 מיליון ילדים מהאיטי נמצאים בסכנה עקב התחדשות המחלה בבירה בשל חוסר במים נקיים

אין מים נקיים: הכולרה פוגעת במדינה הענייה
פלאש 90

האלימות הגואה וחוסר הביטחון הפכו את האיטי ל"פצצת זמן של כולרה", כך אמר נציג יוניצ"ף ארגון הסיוע של האו"ם במדינה לערוץ אל-ג'זירה. ארגוני הסיוע והרשויות המקומיות מגבירים את תגובתם להתפרצות הכולרה בפורט-או-פרינס, בהאיטי שביבשת אמריקה.

הנציג ברונו מאס אמר כי 1.2 מיליון ילדים מהאיטי נמצאים בסכנה עקב התחדשות המחלה בבירה, שם דיווחו רשויות הבריאות המקומיות על עשרות מקרים חשודים מאז תחילת אוקטובר. "רבות מהמשפחות הן העניות ביותר בהאיטי, אין להן ברירה אלא לשתות ולהשתמש במים לא בטוחים ולא נקיים, אשפה לא נאספת ברחובות. בתי החולים סגורים או אינם יכולים לפעול", אמר מאס. "כל המרכיבים האלה הפכו את האיטי לפצצת זמן לכולרה, ועכשיו היא מתפוצצת".

משרד הבריאות של האיטי הודיע אמש (רביעי) כי חמישה מקרי כולרה אומתו בין ה-1 באוקטובר ל-4 באוקטובר, יחד עם מקרה מוות אחד. כמו כן, דווח על 52 מקרים חשודים, מתוכם 15 בקרב ילדים בני ארבע ומטה.

מאס אמר עוד כי שבעה מקרי מוות נוספים נחקרים בשכונות שונות של פורט או פרינס, כולל אזורים שבהם אלימות נרחבת והיעדר גישה למים ראויים לשתייה ושירותים אחרים שמציבים את התושבים בסיכון מוגבר. "גישה לטיפול בסיסי וחיוני חסרה באופן מכריע בחלק גדול מהשטח כעת של פורט-או-פרינס", הוסיף.

האיטי דיווחה בפעם האחרונה על מקרה כולרה לפני יותר משלוש שנים, לאחר שהתפרצות המחלה משנת 2010 הייתה קשורה לחיילי השלום של האו"ם שגרמה לכ-10,000 מקרי מוות ולמעלה מ-820,000 זיהומים. ההתפרצות הייתה קשורה לדליפת ביוב מבסיס שמירת השלום של האו"ם, שגררה גינוי וזריעת חוסר אמון ציבורי בגוף הבינלאומי ברחבי האיטי. האו"ם התנצל בשנת 2016 על חלקו במגיפה.

כולרה היא מחלה הנגרמת על ידי שתיית מים או אכילת מזון מזוהם בחיידקי כולרה. זה יכול להביא לשלשולים חמורים כמו גם הקאות, צמא ותסמינים אחרים, ויכול להתפשט במהירות באזורים ללא טיפול ביוב הולם ומי שתייה נקיים.

מי ברז שתיית מים מים נקיים כולרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד