י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הועלה בדרגה

נשיא אוגנדה פיטר את בנו לאחר שאיים על קניה

נשיא אוגנדה ביקש מהקנייתים סליחה לאחר שבנו, קצין צבא בכיר, צייץ בטוויטר איום פלישה לארצם. הנשיא העלה את בנו לדרגת גנרל כדי לרכך את המכה, אך נקבע הוא לא ייקח יותר חלק בלחימה

נשיא אוגנדה פיטר את בנו לאחר שאיים על קניה
מוחוזי קיינרוגבה צילום: טוויטר

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני התנצל בפני הקנייתים לאחר שבנו קצין צבא בכיר צייץ בטוויטר על פלישה לארצם. ההתנצלות שלו הגיעה יום לאחר שפיטר את בנו מוחוזי קיינרוגבה כמפקד כוחות היבשה של הצבא.

אבל מוסווני ריכך את המכה בכך שהעלה אותו לדרגת גנרל, והשארתו כיועצו. מוסווני מטפח את בנו בן ה-48 כדי שיוכל לרשת אותו כאשר בסופו של דבר יתפטר. מוסווני תפס את השלטון לפני 36 שנה ב-1986, ומואשם בהפרות חמורות ושיטתיות של זכויות אדם.

בנו הגנרל קיינרוגבה נכנס יותר ויותר לזירה הפוליטית, כאשר מבקריו אמרו כי מדובר בהפרה של קוד המשמעת של הצבא. ההתערבות האחרונה שלו הגיעה ביום שני האחרון כשפרסם סדרה של ציוצים חלקם רציניים וחלקם בצחוק על קניה.

הוא אמר כי שוחח עם נשיא קניה לשעבר אוהורו קניאטה, והתעצב על כך שהוא פרש מתפקידו באוגוסט האחרון בתום שתי קדנציות. הוא צייץ לגביו: "הבעיה היחידה שלי עם אחי הגדול והאהוב היא שהוא לא התמודד לקדנציה שלישית. היינו מנצחים בקלות" אמר האלוף קיינרוגבה והכעיס מאד את אביו הנשיא.

בציוץ הוא כתב: "לא ייקח לנו, הצבא שלי ולי, שבועיים לכבוש את בירת קניה ניירובי". זה הוביל לסערה בטוויטר, כאשר אנשים האשימו את הגנרל קיינרוגבה ב"פזיזות" ובסכנה ליחסים בין המדינות השכנות.

למרות שממשלת קניה לא הגיבה, משרד החוץ של אוגנדה פרסם הצהרה לפיה אוגנדה מעריכה את "היחסים הדו-צדדיים החזקים" שלה עם קניה. הנשיא מוסווני אמר כי הוא שוחח עם נשיא קניה וויליאם רוטו, והוא "מצטער מאוד" על הציוצים של בנו.

"אני מבקש מאחינו ואחיותינו הקנייתים לסלוח לנו על ציוצים ששלח הגנרל מוחוזי, לשעבר מפקד כוחות היבשה כאן, בנוגע לענייני הבחירות במדינה הנהדרת, זה לא נכון עבור אנשי ציבור, בין אם הם אזרחיים או צבאיים, להגיב או להתערב בכל דרך, בענייני הפנים של מדינות האחים", אמר מר מוסווני.

הוא הוסיף כי למרות ה"טעות" של בנו, הוא קידם אותו לדרגת גנרל מן המניין מכיוון שהוא עדיין יכול לתרום "תרומות חיוביות רבות". בנו ידוע בציוצים השנויים במחלוקת, כולל הבעת תמיכה בפלישת רוסיה לאוקראינה, ובמורדים טיגריאים שנלחמים בממשלת אתיופיה.

קניה אוגנדה גנרל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד