י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הבניין חורר בכדורים

כולל ראש העיר: 18 נהרגו בהתקפה על מבנה העירייה

לפחות 18 בני אדם נהרגו ושלושה נוספים נפצעו באירוע קטלני בסן מיגל טוטולפן, בדרום מערב מקסיקו. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, האירוע נראה כמקרה הקשור לפשע המאורגן

כולל ראש העיר: 18 נהרגו בהתקפה על מבנה העירייה
בניין העירייה שחורר מכדורים צילום: צילום מסך

חמושים פתחו באש לעבר מבנה העירייה במדינת גררו במקסיקו אמש (רביעי) בשעות אחר הצהריים, והרגו יותר מ-18 בני אדם כולל את ראש העיר של העיר סן מיגל טוטולפן. מושלת מדינת גררו, אוולין סלגאדו פינדה, פרסמה הודעת תנחומים על מותו של ראש העיר, קונרדו מנדוזה אלמדה. "אני מגנה את המעשים הללו, האחרים לתוקפנות נגד ראש העירייה ופקידי מועצת העיר יענשו על כך", צייצה פינדה בטוויטר.

המפלגה PRD, שאליה השתייך ראש העיר מנדוזה, אישרה את מותו של ראש העיר, ומסרה כי המפלגה מגנה את המתקפה וקוראת לצדק. "הדירקטוריון הלאומי של PRD מגנה את הרצח הפחדני של עמיתנו קונרדו מנדוזה אלמדה, ראש עיריית סן מיגל טוטולפן, במדינת גררו. אנו דורשים צדק, די לאלימות", צייצה המפלגה בטוויטר.

המשטרה טוענת כי חמושים הסתערו על מבנה העירייה של סן מיגל טוטולפן בשעה 14:00 שעון מקומי ביום רביעי. תמונות מהזירה מראים שהמבנה מלא בחורים מכדורים. התקיפה מגיעה מכנופיית הפשע של לוס טקילרוס, המקושרת לקרטל סמים רב עוצמה.

התקשורת המקומית מדווחת כי אביו של ראש העיר מנדוזה אלמדה, שכיהן בעבר גם כראש העיר, חואן מנדוזה אקוסטה, נהרג אף הוא בביתו - לפני שהיורים עברו לבית העירייה. על פי הדיווחים, כביש מהיר במדינת גררו, שבו שוכנת סן מיגל טוטולפן, נחסם לזמן קצר על ידי כלי רכב גדולים כדי למנוע מכוחות הביטחון להיכנס לעיר.

סן מיגל טוטולפן שוכנת בלב אזור הידוע בשם טיירה קליינטה, חלק אלים במערב מקסיקו שבשליטת קרטלי הסמים. קבוצות שונות נאבקות על השליטה בנתיבי הסמים הרווחיים לאורך האוקיינוס השקט. קבוצת הפשע הרסה את גררו בין 2015 ל-2017 - והייתה ידועה באיומים על ראשי ערים של האזור - עד שמנהיגה רייבל ג'קובו דה אלמונטה נרצח.

מקסיקו הרוגים ופצועים סמים קרטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד