ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הדהירה האוקראינית

20 אלף חיילים רוסים צפויים להיות מכותרים בחרסון

צבא רוסיה ממשיך לנוס בקצב הולך וגובר מפני המתקפה האוקראינית על המחוזות הכבושים, שרק לפני שבוע הכריז פוטין כי הם יהיו חלק מהפדרציה הרוסית לנצח נצחים. ההערכה היא כי בימים הקרובים תצליח אוקראינה לכתר לפחות חלק מהכוחות הרוסיים הנמצאים במחוז חרסון

20 אלף חיילים רוסים צפויים להיות מכותרים בחרסון
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אמש (רביעי) דווח כי אוקראינה כמעט השלימה את השחרור של כל מחוז חרקוב, וכי נותרו לה עוד כמה כפרים בודדים לשחרר עד שהמחוז כולו יהיה נקי לחלוטין מנוכחות של הצבא הרוסי. במקביל רשמה אוקראינה התקדמות בכמה חזיתות בחבל דונבאס, ודחקה את רוסיה עוד ועוד.

המבצע העיקרי בימים אלו מתנהל דווקא במחוז חרסון, שם מייצר צבא אוקראינה תנועת מלקחיים, כשהוא מאגף את הכוחות הרוסיים משני כיוונים בו זמני, וכעת ישנם כמה עשרות אלפי חיילים רוסים שמוקפים בשטחים בשליטה אוקראינית משלושה צדדים, ומהצד הרביעי נמצא נהר הדנייפר, שכדי לעבור אותו יש צורך בכלי שיט, לאחר שאוקראינה פוצצה את כל הגשרים באזור.

ההערכה היא שבימים הקרובים תצליח אוקראינה לכתר לפחות חלק מהכוחות הרוסיים הנמצאים במחוז חרסון, ולפי הערכות שונות מדובר בכוח של כ-20 אלף חיילים רוסים שיישארו בשטח המכותר. בדרך ליצירת הכיתור משחררים האוקראינים כפרים רבים מהכיבוש הרוסי, ובכל מקום הם מתקבלים בקבלת פנים חמה של התושבים שמשליכים עליהם פרחים ומנופפים בדגלי הלאום האוקראיני.

למרבה האירוניה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם ביום שלישי האחרון על הסיפוח באופן רשמי, ובנאום שנשא במעמד אמר שהוא הופתע לטובה מהתוצאות של משאלי העם במחוזות האוקראינים הכבושים, משום שלמרות שהיה בטוח שהרוב המוחלט ירצו להסתפח לרוסיה, הוא לא ציפה ל-96 ואפילו 99 אחוזי תמיכה כפי שהציגו משאלי העם.

במקביל, מתקבלים דיווחים רבים מההתנהלות הכושלת של צבא רוסיה. נראה שהכוחות באוקראינה אינם מנוהלים כמעט, הקצינים בחלקם נהרגו, אחרים נמצאים ברוסיה ומנסים לנווט את הקרבות מרחוק, בזמן שמערכת הקשר סובלת משיבושים קשים, אוקראינה מתקדמת בקצב הרבה יותר מהיר ממה שרוסיה מסוגלת לעכל, וככל שרוסיה מעדכנת את התוכניות שלה הן הופכות ללא רלוונטיות.

עוד נמסר שהכוחות הרבים שברחו מהעיר לימן לפני שאוקראינה הצליחה לכתר אותה ולכבוש אותה, נמלטו ברובם בלי ציוד משמעותי. למרות שחלפו מאז ימים ארוכים, הם עדיין לא זכו לאספקה מחודשת ואפילו לא מונו להם מפקדים שיובילו אותם ויורו להם כיצד להתכונן לקרבות הבאים.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד