י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בתגובה לקוריאה הצפונית

ארה"ב ודרום קוריאה שיגרו ארבעה טילים וגרמו למבוכה

ארה"ב ודרום קוריאה שיגרו ארבעה טילים מול צפון קוריאה, זאת בתגובה לניסויים שעורכת האחרונה. אחד הטילים התרסק סמוך לבסיס השיגור וגרם לבהלה המונית לאחר שתושבי הדרום התעוררו מהאזעקה

ארה"ב ודרום קוריאה שיגרו ארבעה טילים וגרמו למבוכה
טיל אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארה"ב ודרום קוריאה שיגרו ארבעה טילים מול החוף המזרחי של חצי האי הקוריאני, בתגובה לניסויים שעורכת צפון קוריאה, אלא שהתגובה לא הייתה כל כך מוצלחת, אחרי שאחד הטילים, התרסק סמוך לבסיס חיל אוויר דרום קוריאני, מה שהפעיל את האזעקה שגרמה לבהלה בקרב תושבי דרום קוריאה שחשבו כי מדובר במתקפה של מדינת הצפון.

מדובר ב-4 טילים מסוגATACMS, היכולים להגיע למרחק של 320 קילומטרים ולדברי ג'ון קירבי, דובר משרד ההגנה האמריקאי, השיגור נועד להדגים שלארצות הברית ובעלות בריתה יש את "היכולות הצבאיות להגיב לפרובוקציות של הצפון".

התגובה האמריקאית הגיעה לאחר שקוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי לעבר שטחה של יפן, לראשונה מזה כ-5 שנים. הטיל לא נחת בשטח המדינה וככל הנראה נפל באוקיינוס השקט, אולם במהלך השיגור הופעלה התראת חירום במדינה והממשלה קראה לתושבים במספר אזורים להיכנס למקלטים.

מקורות רשמיים בקוריאה הדרומית אומרים כי מדובר בטיל לטווח בינוני שהגיע לגובה אלף קילומטר וגמא מרחק של כ-4000 קילומטרים. גורמים בממשלת יפן אמרו לתקשורת המקומית כי הטיל נפל בים כ-3000 ק"מ מזרחית ליפן בשעה 44:7 בבוקר שעון מקומי, לאחר שהיה באוויר 22 דקות.

"הפעולות של צפון קוריאה, שכוללות את שיגורי הטילים הבליסטיים החוזרים ונשנים שלה, מאיימות על השלום והביטחון של יפן, האזור והקהילה הבינלאומית, ומציבות להן אתגר רציני", אמר דובר ממשלת יפן. סוכנות הידיעות היפנית Kyodo דיווחה שהממשלה הפעילה כריזות אזהרה באי הוקאידו, האי השני בגודלו ביפן, ובמחוז אאומורי שבצפון המדינה שירותי הרכבת הופסקו זמנית באזורים אלו. "נראה שצפון קוריאה שיגרה טיל, נא להתפנות למבנים או מתחת לאדמה", קראה ההודעה בהתרעה שהופעלה. יצוין כי בעקבות כשלון שיגור הטיל, שהבהיל תושבים רבים, פרסם צבא דרום קוריאה התנצלות.

יפן דרום קוריאה צפון קוריאה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד