כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בית שמש: כהן יוביל לחילולי שבת?

המועמד אלי כהן אמר בראיון "נצטרך למצוא פתרונות למי שכן רוצה לצאת ולבלות בשבת, אולי מחוץ לעיר" - ועורר זעם הרבנים

אלי כהן. צילום: יחצ
אלי כהן. צילום: יחצ

"נצטרך למצוא פתרונות למי שכן רוצה לצאת ולבלות בשבת, אולי מחוץ לעיר. אבל בתוך העיר נשמור על מרקם היחסים. כמו שאני לא כופה על אף אחד אורח חיים מסוים או את דעותיי, כך אני מצפה שאחרים לא יכפו על אחרים", כך אמר אלי כהן, המתמודד לראשות עיריית בית שמש, בראיון לעיתונאי יהושע בריינר, מחדשות 'וואלה' ( 24 בספטמבר 2013).

באותו ראיון בו פורש כהן את תוכניתו, הוא מצהיר כי הוא בונה רבות על תמיכה גם מצד תושבים חרדים.

רבני קהילות בבית שמש שהתוודעו לדברים אמרו, כי טוב וראוי עשה כהן שחשף את קלפיו בפומבי, והצהיר על תוכניותיו לשנות את צביון השבת בבית שמש, כביכול כלפי מי "שכן רוצה לצאת ולבלות בשבת", וזאת למרות שבית שמש ידועה מזה שנים כעיר של יהדות ומסורת, וכעיר שאין בה אפילו ולא חנות אחת שפתוחה בשבת.

"הדברים חמורים ביותר, ומעמידים את השבת בבית שמש בסכנה, שכן אם יהיו חילולי שבת מחוץ לשכונות העיר, זה יכול לגרור חלילה לחילולי שבת גם לתוך העיר, כפי שמלמד הניסיון המר מערים אחרות שבהן פתיחת מוקדי קניות ובילוי בשערי העיר גררו גם עסקים בתוך העיר, שלא עמדו בפיתוי, לפתוח בשבת, ובד בבד גורם גם למאות עובדים שמבקשים לכבד את השבת לפעול בניגוד למצפונם פן יפוטרו ממקום עבודתם, כך שכל שמירת השבת שנבנתה בבית שמש בעמל רב של רבני ועסקני העיר הוותיקה ילך חלילה לטמיון", אומרים רבנים בעיר.

במטה הבחירות של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, העדיפו שלא להגיב על הדברים. לדברי ראשי המטה, אין להם ספק שככל שיתקרב מועד הבחירות, תושבי העיר יתוודעו לתוכניות נוספות של כהן, שלא יעלו בקנה אחת עם דמותה וצביונה היהודי-תורני של בית שמש.

ממטה אלי כהן נמסר כי גורמים קיצוניים מנסים להפוך את הבחירות למלחמה בין חרדים לשאר הקבוצות בבית שמש וינסו בכל דרך לסלף, להטעות ולהסית נגד אלי כהן מועמד הנתמך על מדי רבים במחנה החרדי, הדתי, המסורתי והחילוני בבית שמש.

ההובלה של אלי בכל הסקרים מלחיצה את אנשי אבוטבול שמנסים להשמיץ בכל דרך ולפגוע ביושרו ובהגינותו של אלי. לשם ההבהרה, חשוב להדגיש כי האופי הדתי של השבת בעיר יישאר כפי שהיה עד היום, ואלי כהן כראש עיר מסורתי ומאמין ימשיך לשמור עליו בכל כהונתו כראש העיר.
בית שמש אלי כהן משה אבוטבול בחירות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד