כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הרוחות בחריש סוערות

נכנסו לבית הכנסת וביזו את ספר התורה: "אני שורף לכם את זה"

הרוחות בעיר חריש סוערות בעקבות תיעוד קשה בו נראה תושב העיר נכנס לבית הכנסת, חוטף את ספר התורה ומניח אותו בזלזול על המדרכה ומונע בגופו מחסיד חב"ד שנכח במקום להרימו. גדולי הדיינים הגר"ש רוזנברג והגר"י סילמן במכתב לציבור "למחות על החרפה" | כל הפרטים

נכנסו לבית הכנסת וביזו את ספר התורה: "אני שורף לכם את זה"
זעזוע בעיר חריש צילום: ע"פ סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

תיעוד מקומם מהעיר חריש: בדומה לכלל הערים ברחבי הארץ, יום הכיפורים עבר בשלווה ובתפילות בעיר חריש. אך עם צאת החג הגיעו קומץ מתושבי המקום לבית הספר הממלכתי בשכונת "בצוותא" בו התפללו למעלה מאלף מתפללים במהלך היום הקדוש, איימו על הנוכחים במקום וביזו את ספר התורה. 

בתיעוד שהפיצו התושבים עצמם נראה אחד מהם חוטף את ספר התורה הספרדי, מניח אותו בביזיון על הרצפה, ומונע בגופו מחסיד חב"ד שנכח במקום להרימו. נוסף על כך, נשמע מאיים כי ישרוף את ספר התורה: "אני שורף לכם את זה".

בעקבות המקרה הקשה פרסמו היום (חמישי) גדולי הדיינים הגר"ש רוזנברג והגר"י סילמן מכתב כואב בעקבות הביזוי הנורא של ספר התורה בעיר חריש בעיצומו של יום כיפור. במכתב מבקשים למחות על החרפה ולהתחזק בכבוד בית הכנסת.

"למחות על החרפה" - מכתבם גדולי הדיינים 

כתב ב"חדרי חרדים" שוחח עם אחד הנוכחים בסרטון - הרב איתן אחיטוב ושמע ממנו על המקרה. לדבריו, מדובר בכלל בהשגחה פרטית: "ממש נקלענו לשם לא התפללנו בכלל במקום" סיפר הרב אחיטוב, "התפללנו במתנ"ס הסמוך במסגרת בית הכנסת הפתוח של חב"ד שנועד בשביל אותם אלו שפחות מרגישים בנוח להתפלל בבית כנסת, מציין הרב אחיטוב, "לאחר שסיימנו במתנ"ס הגענו להחזיר את ספרי התורה למקום, היכן שאנחנו מתפללים מידי שבוע, ואז קרה המקרה המזעזע".

הרב אחיטוב הסביר כי יתענה בעקבות המקרה, אך בוחר לקחת את האירוע הקשה למקום טוב, וכבר בשבת הקרובה תערך קבלת שבת משותפת לכלל הציבור הרחב ולאחר מכן קידוש ברוב עם: "כל זה מתוך אהבה וחלילה לא עימות, התפקיד שלנו זה לקחת את השכונה למקום טוב יותר". עוד הוסיף הרב אחיטוב כי הזמין לביתו את האדם אשר הניח ספר התורה על הרצפה וכי צפוי להיפגש עימו בהמשך היום, לדברי הרב "אנחנו נתקן את האירוע הקשה וניקח את זה למקומות אחרים", לסיום קרא הרב אחיטוב שלא להגיע לעצרת, וכי יפעל למען השכונה ממקום של אהבה וקירוב לבבות.

בנוסף, שוחח כתב "בחדרי חרדים" עם אחד הגבאים במקום שהסביר על המקרה: "סיימנו את התפילה ושברנו את הצום במקום, לאח"מ מיהר כל אחד לביתו לערוך הבדלה לבני ביתו, התכוונו כמובן לחזור למקום מיד בתום ההבדלה ע"מ לערוך ולסדר את בית הספר, אך למרבה הצער הגיעו אותם קיצונים בזמן שלא נכחנו וחיללו את ספר התורה".

עו"ד מיכאל ליטווק, תושב השכונה ויועמ"ש ארגון בצלמו, מסר בתגובה: "צר מאוד לראות את ביזוי ספר התורה והפגיעה במתפללים על ידי קומץ קיצוני וטורדן. מדובר במעשה נבלה ובביזוי חמור של קודשי ישראל. הוגשה תלונה במשטרה. מדובר באיומים, אלימות ופגיעה ברגשות דת. נפעל למצות את הדין עם העבריינים, ואף להגיש נגדם תביעה כספית. אני קורא לראש עיריית חריש להפסיק להזניח את ציבור שומרי המצוות בעיר ולפעול בדחיפות לבניית בתי כנסת ולמציאת פתרונות למקומות תפילה הולמים וראויים". 

 

 

חילונים חילול ספרי תורה חרדים עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד