ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הרשתות יסכימו?

"כפול משיעור ההתייקרות": מחלבות גד מקפיצה מחירים

במחלבות גד מקפיצים את המחירים ומסבירים זאת בפני הקמעונאים בהתייקרות חומר הגלם, האריזה והשינוע | לטענת החברה "בכל העשור האחרון העלינו מחירים פעם אחת בלבד, אולם כעת אין לנו ברירה" | כעת הכדור נמצא בידיים של רשתות השיווק

"כפול משיעור ההתייקרות": מחלבות גד מקפיצה מחירים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"מחלבות גד" הודיעה היום (חמישי) לרשתות השיווק על דרישתה להעלאות את מחירי מוצרי החלב שהיא מייצרת בין 10% ל-15%, החל מ-1 בנובמבר. בכך, מצטרפת החברה למחלבות "טרה" שהודיעו בחודש שעבר גם הן על העלאת מחירים במוצרי החלב הלא מפוקחים, בשל עליית מחיר המטרה של החלב, החל מ-18 באוקטובר.

ממחלבות גד נמסר: "עליות המחיר הדרסטיות בארץ ובעולם לא פוסחות גם על מחלבות גד ומשפיעות עלינו במגוון תחומים: חומרי הגלם, גורמי האריזה השונים, תשומות הייצור, מחירי הייבוא ובעיקר-ההתייקרויות החדות במחיר החלב הגולמי, שעלה רק בשנתיים האחרונות ב24%. בכל העשור האחרון העלנו מחירים פעם אחת בלבד, אולם כעת אין לנו ברירה אלא לעדכן את מחירון גד כדי למזער באופן חלקי בלבד את העליות שאנו סופגים כבר תקופה ארוכה".

הצעד של גד נרשם לאחר שרק מחלבת טרה של החברה המרכזית (קוקה קולה ישראל), העלתה את מחירי כלל מוצרי החלב מתוצרתה, הם קבלת אישור משרד האוצר לעדכן את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח. בתנובה ובשטראוס לא פעלו עד כה לשינוי מחירי מוצריהן. כעת ידרשו הקמעונאים להחליט האם לאשר את דרישת גד או להתנגד לה, כפי שעשו עם דרישת דיפלומט בחודשים האחרונים.

מיד אחרי החג צפויים לעלות מחירי מוצרי דיפלומט שדחתה את עליית המחירים לאחרי החג, יוניליוור שהודיעה בחודש שעבר על העלאת מחירי מוצריה, כשהראשון שבהם -קרמבו- התייקר כבר בתחילת החודש, והחברה מספקת אותו רק לרשתות שאישרו את העלאת המחירים כמו יוחננוף וויקטורי, בעוד שופרסל לא אישרה ולא משווקת את המוצר.

מחלבות מחירי החלב אחרי החגים עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד