י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע הפיצוץ במו"מ

גנץ הנחה את צה"ל להיערך להסלמה בצפון: "מאמצי ההתקפה וההגנה"

לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד דחה הבוקר את ההערות של לבנון לטיוטת ההסכם על הגבול הימי, וזאת למרות הוויתורים הרבים שהציגה ישראל, הנחה לפני זמן קצר שר הביטחון בני גנץ את צה"ל להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון, "הן במאמצי ההתקפה והן במאמצי ההגנה"

גנץ הנחה את צה"ל להיערך להסלמה בצפון: "מאמצי ההתקפה וההגנה"
גנץ והרמטכ"ל בסיור צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הנחה היום (חמישי) את צה"ל להיערך להסלמה בצפון מול ארגון חיזבאללה, זאת לאחר שראש הממשלה לפיד הורה מוקדם יותר לצוות המו"מ לדחות את הערות לבנון לטיוטת ההסכם על אסדת הגז 'כריש'.

מלשכתו של שר הביטחון נמסר כי בהערכת המצב השבועית בראשות גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף המבצעים, הנחה שר הביטחון את צה"ל להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון "הן במאמצי ההתקפה והן במאמצי ההגנה", נוכח ההתפתחויות במשא ומתן על הגבול הימי.

היום אמר גורם מדיני בכיר כי ראש הממשלה יאיר לפיד דוחה את הערות לבנון להסכם. "ראש הממשלה יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם", אמר הגורם.

לדברי הגורם הבכיר, ראש הממשלה לפיד הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב.

עוד הוסיף הגורם הבכיר: "ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

בני גנץ הסלמה חיזבאללה גז לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד